روابط عاطفی سری Witcher به جای انتقال معنای عمیق، در خدمت دفع هرج و مرج بود. در Witcher 3 تنها دو گزینه کلی در حوزه روابط عاطفی به مخاطب ارائه شد و در برخی موارد گزینه های فرعی به این بخش شاخ و برگ داد. اکنون، طبق آخرین گزارش رسمی، CDPR در تلاش است تا روابط عاطفی Witcher 4 را بیشتر درک کند.
کمپانی CDPR در مراسم اهدای جوایز گیم از بازی Witcher 4 رونمایی کرد. اولین نکته مهم تریلر این بود که سیری به عنوان شخصیت اصلی بازی معرفی شد.
در The Witcher 3، مخاطبان میتوانستند شخصیتهای مختلفی را برای عاشقانه انتخاب کنند، اما انتخاب نهایی بین Yennefer و Triss بود. حتی سیری رابطه عاطفی محدودی داشت. با این حال، اعلام شده است که روابط عاطفی در بازی Witcher 4 تنها یک ویژگی ساده نیست و معنای عمیق تری به خود می گیرد.
سباستین کالمبا، کارگردان بازی، در مصاحبه اخیر توضیح داد که چگونه آنها اهمیت بیشتری به “مفهوم شکل گیری روابط عاطفی” در The Witcher 4 می دهند:
این بخشی از روند توسعه بازی های ما و بخشی از طبیعت انسان است. فکر نمی کنم بدون آن بتوانیم یک داستان کامل را تعریف کنیم.
ما به روابط عاطفی در بازی توجه زیادی خواهیم داشت و قصد داریم این عناصر را واقعا جالب و معنادار کنیم. روش CDPR فقط اضافه کردن روابط عاطفی به بازی شما به عنوان یک ویژگی ساده نیست.
در Cyberpunk 2077، ایجاد روابط عاطفی نیاز به زمان و ماموریت های متعدد داشت و حتی نحوه صحبت شخصیت ها پس از ایجاد یک رابطه عاطفی تغییر کرد.