استودیوی 11bit (خالق جایگزین) به دلیل نادیده گرفتن قوانین شفافیت Steam در استفاده از هوش مصنوعی بر اساس زبان ها (LLM) در آثار وی مورد انتقاد قرار گرفت.

اگرچه این انتقادات موفق شده است ، اما به دلیل کشف چیزها در پرونده های آن ، اکنون تغییر دهنده ها با موجی از انتقادات روبرو شده اند. بازیکنان دریافتند که تغییر دهنده ها از هوش مصنوعی بر اساس مدل های زبانهای بزرگ (LLM) استفاده می کنند. برخی از آنها انتشار تصاویر و نمادها است که شخصیت ها و عناصر را نشان می دهد یا با محتوای بازی با زبان عموم در کشورهای مختلف مطابقت دارد.
یک بازیکن تأکید می کند که در پرونده های بازی ، متونی وجود دارد که عملاً سازهایی هستند که عموماً به هوش مصنوعی برای تولید یک سفر خاص داده می شوند. بازیکن دیگری متوجه شد که بخشی از ترجمه پرتغالی این بازی با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است. یک بازیکن گفت:
در خود بازی حتی شواهد قوی تری وجود دارد ، اما آنها در پس زمینه هستند و شما باید به دنبال آنها باشید. مکانهایی در بازی وجود دارد که متن شبیه به پاسخ هوش مصنوعی به کنترل ها است.

استودیوی 11bit هیچ اشاره ای به استفاده از هوش مصنوعی نکرده است ، اگرچه Steam صریحاً از توسعه دهندگان برای اعلام هرگونه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی فرا می خواند. کاربر دیگری در شبکه های اجتماعی نوشت:
به هر دلیلی ، Steam از سازندگان می خواهد که استفاده از هوش مصنوعی را اعلام کنند. ما حق داریم بدانیم چه چیزی خریداری می کنیم. اگر می خواهید با هوش مصنوعی محتوا تولید کنید ، صادق باشید و آن را پنهان کنید.
متخصص در محل بازی لوسیلل دانیلوف در LinkedIn نوشت:
اگرچه این بازی از کیفیت خوبی برخوردار است ، اما این یک مشکل شرم آور است که برخی از دستورالعمل های داده شده به هوش مصنوعی در پرونده ها باقی مانده است. این نوعی عدم احترام به عموم بین المللی است. علاوه بر این ، ترجمه پرتغالی و برزیل از این بازی نیز شامل بسیاری از خطاهای ناراحت کننده است زیرا بر اساس یک داستان پیچیده ساخته شده است.
در پاسخ به پست دانیلوف ، هندونگ ریو گفت:
متأسفانه در نسخه کره ای همین مشکل وجود دارد و تأیید استفاده از هوش مصنوعی در مکان است. جامعه بازیکنان کره ای نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان داده است.
تغییر بازی در اوایل این ماه برای رایانه های شخصی (PC) ، PlayStation 2 و Xbox Series X / S. منتشر شد.