ویتا در مصاحبه بعدی خود گفت:
به نظر می رسد داستان نهایی Forspoken نسبت به طرح اصلی نوشته گری ویتا تغییر کرده است. در همین راستا، ویتا در گفتگو با رسانه ویدیو گیم رایتینگ 101 گفت که داستان Forspoken در حالی که هنوز در حال توسعه بود، ریبوت شد و در نهایت شاهد داستانی متفاوت از آنچه که در اسکوئر انیکس به نمایش درآمده بود، بود. .
ویتا در حال حاضر به عنوان نویسنده مفهوم اصلی Forspoken شناخته می شود. به گفته این نویسنده، زمانی که Square Enix تصمیم گرفت Forspoken را مجددا راه اندازی کند، دیگر نمی توانستند روی آن کار کنند.
ویتا در این باره توضیح داد:
به گفته گری ویتا، نویسنده مفهوم داستانی اصلی Forspoken، روایت بازی در اواسط راه توسعه دوباره شروع شد و داستان نهایی شبیه به طرح اصلی نیست.
Forspoken در اوایل سال جاری برای رایانه های شخصی و پلی استیشن 5 منتشر شد. این بازی حداقل تا دو سال پس از انتشار در انحصار پلی استیشن خواهد بود.
هنگام توسعه Forspoken، من خیلی زود روی طراحی دنیای بازی کار کردم. با این حال، من هرگز یک خط دیالوگ برای بازی ننوشتم. Square Enix حدود پنج یا شش سال پیش به من آمد و به من گفت: “ما یک دیالوگ داریم. ایده، اما هنوز زود است. آیا موافقید که به ما در ساختن جهان، اساطیر و داستان کمک کنید؟
ویتا ادامه داد که Square Enix برنامههای جدید خود را برای Forspoken در زمانی اعلام کرد که او و تیمش در حال کار بر روی طراحی مفهومی برای جنبههای مختلف بازی، از جمله نحوه عملکرد مکانیکهای جادویی بودند. به گزارش ویتا، نام جهان Forspoken، آتیا، در همین زمان مفهومسازی شد.
چند ماه بعد، اسکوئر انیکس به من و یکی از نویسندگان دیگر نزدیک شد و گفت: “ما دوباره شروع به ریبوت کامل داستان می کنیم و می خواهیم همین الان اتفاق بیفتد.”
داستانی که ما در ابتدا طراحی کردیم شبیه نسخه نهایی نبود.
من شروع کردم و ایده هایی برای داستان بازی آنها پیدا کردم و آنها را مطرح کردم. اسکوئر انیکس از آنها خوشش آمد و از من پرسید که آیا اتاق نویسندگان را برای توسعه جدی این داستان مدیریت خواهم کرد.