بروس نسمیت، طراح اصلی بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim، در مصاحبه ای جدید اعتراف کرد که بازی های Bethesda از نظر کیفیت نهایی و جلاپذیری به طور کلی کامل نیستند. اما، او معتقد است، طرفداران این استودیو به دلیل آزادی بی سابقه ای که عناوین نقش آفرینی آن ها ارائه می دهند، این سوال را نادیده می گیرند.
این واقعیت که بازیهای بتسدا باگ دارند، دیگر مشکل جدیدی نیست. اگرچه بسیاری از بازیها با باگهای مختلفی دست و پنجه نرم میکنند، اما باگهای عناوین Bethesda به یکی از محبوبترین میمها در بین گیمرها تبدیل شدهاند. این اولین بار نیست که یکی از توسعه دهندگان Bethesda به این موضوع اعتراف می کند، اما توضیح Nasmith بیانیه ای روشن در مورد این موضوع است.
نسمیت در سال 2021 از بتسدا بازنشسته شد، بنابراین او مجبور نیست به مدیران استودیو یا شرکت مادر آن، ایکس باکس پاسخ دهد. او توضیح می دهد که چرا می توان مشکلات بازی های Bethesda را تا حدودی نادیده گرفت و به VideoGamer گفت:
من اولین کسی خواهم بود که بگویم بازیهای Bethesda میتوانستند بهبود یابند (و اصلاح شوند). آنها (Bethesda) از ارائه طیف گسترده ای از تجربیات بازی سود می برند، و ما این کار را زمانی که من آنجا بودم انجام دادیم. برخی از مسائل، مانند چسباندن یک NPC به دیوار به جای دادن آزادی تعامل با NPCها، قابل بخشش بودند، زیرا میتوانید 17 کار مختلف را با آن NPC انجام دهید، در مقایسه با شاید دو کار در بیشتر بازیها.
نسمیت همچنین چالش بین برنامه ریزی و رفع اشکال را برجسته می کند. او می گوید که توسعه دهندگان باید زمان صرف شده برای رفع همه باگ ها و نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی را متعادل کنند.
آیا حاضرید بازی را برای شش ماه دیگر به حالت تعلیق درآورید و آن را به تعویق بیندازید تا بیشتر آن را پرداخت کنید؟ البته باگ ها به طور کامل از بین نخواهند رفت و فقط می توانید آنها را بهبود ببخشید. بنابراین در نهایت باید تصمیم بگیرید که بازی را منتشر کنید، حتی با دانستن اینکه دارای باگ است. شما لیستی از اشکالات دارید، مثلاً همه 700 یا هر چیز دیگری، و آن اشکالات همیشه وجود خواهند داشت زیرا نمی توانید همه آنها را برطرف کنید.