اندرو ویلسون، مدیر عامل EA گفت که هوش مصنوعی هسته اصلی تجارت آن است و این شرکت بیش از صد پروژه نوآورانه فعال متمرکز بر هوش مصنوعی دارد که به توسعه بازی ها کمک می کند.
این شرکت در روز سرمایهگذار ۲۰۲۴ خود، نمونههایی از پروژههای آینده از جمله The Sims، Star Wars Jedi و Battlefield را به نمایش گذاشت. اما هوش مصنوعی در قلب این مراسم قرار داشت. ویلسون در مورد هوش مصنوعی مولد گفت:
این فناوری شگفتانگیز برای ما فقط یک کلمه کلیدی نیست، بلکه قلب تجارت ما است.
ویلسون گفت که این شرکت بیش از 100 پروژه هوش مصنوعی در دست اجرا دارد که بر سه دسته استراتژیک متمرکز است. او توضیح داد که بهره وری فقط صرفه جویی در پول نیست، بلکه انجام کارها سریعتر، ارزانتر و با کیفیت بهتر است. گسترش کار به این معنی است که هوش مصنوعی به تیم های خلاقی که در زمینه طراحی و توسعه بازی کار می کنند ابزار و امکانات بیشتری می دهد تا در زمان کمتری با ایده ها و محتوای جدید کار کنند.
ویلسون افزود:
سال هاست که درباره بازی هایی صحبت می کنیم که تجربیات جدید و متفاوتی را ارائه می دهند. ما پیشبینی میکنیم که با هوش مصنوعی مولد، میتوانیم این وعده را برای میلیاردها نفر و برای میلیاردها ساعت انجام دهیم.
امروزه چگونه از هوش مصنوعی استفاده می شود؟ Laura Miele، رئیس فناوری و سرگرمی در EA، فرصتهای هوش مصنوعی را توضیح داد و به سرعت بازیهای تکنفره مانند Dragon Age: The Veilguard و سری Star Wars Jedi و پس از آن بازیهایی مانند Apex Legends و The Paid Sims را برجسته کرد.
در حال حاضر، زیرساخت توسعه بازی EA روزانه یک میلیارد درخواست هوش مصنوعی را پردازش می کند. به گفته میلی، ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت عملکرد لازم را برای یک تجربه پایدار و ایجاد یک محیط بازی امن و منصفانه را فراهم می کند.
نمونه ای از استفاده از هوش مصنوعی را می توان در The Sims یافت، جایی که هاب جدید به عنوان هاب مرکزی برای همه بازی های این سری عمل می کند. هوش مصنوعی ابزارهای جستجویی را فراهم می کند که به بازیکنان اجازه می دهد به جای متن، آیتم های درون بازی را با استفاده از تصاویر جستجو کنند.
با این جستجوی تصویر، بازیکنان حتی می توانند عکس یک شخص واقعی را برای ایجاد یک شخصیت مشابه در بازی آپلود کنند، در حالی که این یک ویژگی قدرتمند است، همچنان خطر سوء استفاده وجود دارد.
مثال دیگر ابزار جدید EA به نام Script to Scene است که اساسا به شما امکان می دهد بازی ها را از طریق متن یا دستورات صوتی توسعه دهید. این شامل خلق شخصیتها، صحنهها و غیره میشود که همگی با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شدهاند.
این موارد نمونه های بارز تاثیر هوش مصنوعی در ساخت بازی هستند. همانطور که Eurogamer با کمک Unity در ماه مارس گزارش داد، در حال حاضر 62 درصد از استودیوهای بازی از هوش مصنوعی استفاده می کنند. انیمیشن شخصیت بزرگترین کاربرد فناوری هوش مصنوعی در صنعت بازی های ویدیویی تاکنون است.
Eurogamer همچنین گزارشی درباره جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا منتشر کرد که در مورد مزایای هوش مصنوعی به عنوان بخش کلیدی در پیشرفت قابلیتهای گرافیکی صحبت کرد. از دیگر زمینه های استفاده از هوش مصنوعی می توان به NPC ها، سناریو نویسی و صداگذاری اشاره کرد که البته مورد انتقاد قرار گرفته است.