موتور گرافیکی Unreal Engine 5 پیشرفت های زیادی را در صنعت بازی انجام داده است و امیدوار است که نسخه بعدی مشکلات خود را حل کند و از هر لحاظ بهبود یابد.

Enreal Engine 5 اخیراً موفقیت اخیر ، به وضوح مبهم بود: Expedition 33 و Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered ، و حتی برخی از غول های آینده این صنعت مانند Witcher 4 با همان فناوری تولید می شوند.
با این حال ، بازی های حماسی چشم انداز آینده این فناوری را در نظر گرفتند. Swinni ، مدیرعامل شرکت Epic ، در مصاحبه جدید از Enreal Engine 6 صحبت کرد.

Swinder در مصاحبه جدید خود توضیح داد که بازی های حماسی در حال حاضر تقویم خاصی برای GPU Unreal Engine ندارد. با این حال ، او پیش بینی می کند که نسخه پیش نمایش موتور طی دو تا سه سال آینده در دسترس خواهد بود.
تیم Soini با توصیف هدف اصلی Eneral Engine 6 ، به آیه ، زبان برنامه نویسی برای بازی های حماسی مالک اشاره کرده است. Enreal Engine 5 در حال حاضر از این زبان مراقبت می کند. ویژگی های مستقل دیگری نیز وجود دارد که منحصراً برای Fortnite در دسترس است. گرافیک Unreal Engine 6 باید این عناصر را شفاف ارائه دهد.