اما یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشور همیشه با آن مواجه بودند سرعت پایین دانلود بازی ها و آپدیت آن ها و همچنین پینگ یا لگ زیاد بازی های آنلاین بود که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب برای بازیکنان در ایران شد. و آی تی قول کاهش پینگ بازی و افزایش سرعت بازی را داده است. سرانجام در 6 آذرماه سال جاری سایت و اپلیکیشن کاهش پینگ بازی های رایانه ای با عنوان Radar Game با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و شرکت ارتباطات زیرساخت رونمایی و راه اندازی شد. .
بازی های ویدیویی نظارت می شوند
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گفته وی تمامی فروشگاه های مجازی فروش بازی تحت نظارت هستند. بازی های بومی که رده بندی سنی دریافت نکرده اند و در فروشگاه ها تبلیغ می شوند اخطار اصلاح خواهند داشت و بازی های خارجی که از بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجوز دریافت نکرده اند در صورت قرار گرفتن بر روی بنر بالای فروشگاه های عرضه بازی، اخطار اصلاح خواهند داشت. برای غربالگری به کارگروه ارسال شود. معرفی می شوند و در صورت نبودن در بنر بالا، فروشگاه ها می توانند رده سنی خود را تعیین کنند. بازیهای فیلتر شده خارجی، بازیهایی خواهند بود که رده سنی دریافت نکردهاند و بررسی کارشناسان نشان میدهد که این بازیها دارای مشکلات گوناگون و حاوی محتوای مضر و مضر برای کودکان و نوجوانان هستند. اما بازی های ملی به هیچ وجه فیلتر نمی شوند و فقط به شرکت های تولید کننده این بازی ها اطلاع رسانی می شود. اگر بازی خارجی در کشور نمایندگی داشته باشد فیلتر نمی شود و فقط اخطار اصلاح بازی داده می شود.
بر اساس این گزارش، طی نشست خبری اخیر، آماری از شاخص اطلاعات مصرف بازی های دیجیتال در ایران و همچنین بولتنی در این زمینه ارائه شد. بر اساس جداول منتشر شده از آخرین نظرسنجی بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا پایان سال 1400، مشخص است که از هر 100 ایرانی، 40 نفر به بازی های دیجیتالی می پردازند، بنابراین در سال گذشته از هر 100 مرد، 46 مرد، 35 نفر از هر 100 ایرانی. زنان بازیکن هستند. در حالی که این تعداد در سال 2018 برای زنان 29 بوده است.
استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن علاوه بر افزایش بسیار زیاد سرعت دانلود بازی ها و به روز رسانی آن ها، پینگ بازی ها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که تجربه لذت بخشی از بازی های آنلاین را برای کاربران به همراه خواهد داشت. این امر با انتقال CDN های این بازی ها به داخل کشور و کوتاه شدن مسیر کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای ویژه توسط جوانان حرفه ای کشورمان اتفاق افتاد و بازیکنان می توانند با مراجعه به رادار این حس خوب را تجربه کنند. آدرس بازی. انجام دهید
همچنین تولید ناخالص داخلی کشور در این حوزه 1457 میلیون تومان برآورد شده است; این رقم برای هزینه های نرم افزاری 2 میلیارد و 612 میلیون تومان و برای هزینه های سخت افزاری 16 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد شده است. لازم به ذکر است که تمامی آمارها در سال 1400 و قبل از اعمال محدودیت های اینترنتی در شش ماه گذشته جمع آوری شده است.
گفته می شود میانگین سنی گیمرهای ایرانی 23 سال است و این افراد به طور میانگین 95 دقیقه در روز بازی می کنند. گیمرهای مرد به طور متوسط 115 دقیقه و گیمرهای زن به طور متوسط 64 دقیقه در روز بازی می کنند که حدود 58٪ از گیمرها آنلاین و 56٪ از همه بازی های روزانه بازی می کنند.
به گزارش ICTNN، بازی های رایانه ای قرن جدید توجه طرفداران را به خود جلب کرده است. اگرچه چند سالی از استفاده گسترده از بازی های رایانه ای می گذرد، اما این بازی ها جایگاه خود را در بین جوانان همه نسل ها باز کرده اند. توسعه سریع تکنولوژی و به روز شدن سریع بازی ها و دستگاه های بازی، این صنعت را به عرصه ای فراتر از سرگرمی تبدیل کرده است و مردم نگاه حرفه ای تری به آن دارند. گیمرها که از کاربران حرفه ای بازی های رایانه ای هستند معمولا این رشته را به عنوان حرفه خود انتخاب می کنند و از آن کسب درآمد می کنند.
اما از کل جمعیت گیمرها 3 درصد میانسال، 18 درصد بزرگسال، 34 درصد جوان، 19 درصد نوجوان، 17 درصد کودک، 9 درصد خردسال هستند. مجموع هزینههای گیمرهای ایرانی برای سختافزار و نرمافزار بازیهای دیجیتال در سال 1400، 19 میلیارد و 279 میلیون تومان برآورد شده است که تقریباً معادل 739 میلیون دلار است.
تعداد گیمرها در ایران در سال 2009 به حدود 16 میلیون، در سال 2012 به بیش از 18 میلیون، در سال 2014 حدود 23 میلیون، در سال 2016 به 28 میلیون، در سال 2018 به بیش از 32 میلیون و در سال 1400 به 34 میلیون نفر رسید. تعداد کل گیمرهای ایرانی با نرخ رشد مرکب سالانه حدود هفت درصد افزایش یافت، البته این رشد در اوایل دهه 90 به دلیل ضریب نفوذ اینترنت و به طور گستردهتر بیشتر بود. دسترسی به تلفن همراه و اینترنت.
با توجه به مشکلاتی که گیمرها به دلایلی مانند سرعت پایین دانلود بازی ها و آپدیت آن ها با آن مواجه هستند، اخیرا سایت و اپلیکیشنی در این حوزه برای رفع این مشکل رونمایی شده است.
از سوی دیگر خشونت در بازی های رایانه ای و تاثیر آن بر بازیکنان جوان و البته نوجوانان موضوعی است که در سال های اخیر ذهن بسیاری از افراد و خانواده ها را به خود مشغول کرده است. به همین منظور نشست های تخصصی مختلفی با حضور متخصصان و روانشناسان برگزار شد و قوانینی در این زمینه وضع و اجرا شد. با وجود این، با رشد و توسعه صنعت بازی های رایانه ای، به نظر می رسد این نگرانی بیشتر شده است. محمدصادق افراسیابی از اعضای هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این زمینه در گفت وگو با ICTNN، در تشریح اقدامات این بنیاد گفت: نظارت بر برنامه های شبکه ملی در بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه دارد. گیمنتها، آرکیدها، مراکز عرضه و فروش بازیهای رایانهای و کنسولهای بازی (کنسولهای بازی و شهربازی) دائماً بازدید میشود تا فضایی سالم در این مراکز برقرار شود و بازیهای سالم ارائه شود. همچنین از ارائه و ارائه بازی های غیرمجاز جلوگیری می کند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری