پیش از عرضه Cyberpunk 2077، CD Projekt Red شهرت غیرقابل انکاری برای بازی های با کیفیت داشت، اما با انتشار بازی مذکور، محصولی ناقص مشاهده شد. این استودیو پس از به روزرسانی های متعدد و رفع باگ ها، به تازگی از ساخت بازی های جدید Cyberpunk و Witcher خبر داده و قول داده است که این بار با آزمایش عناوین خود بر روی تمامی پلتفرم ها، از بروز فاجعه ای دیگر جلوگیری کند.
بازی Cyberpunk 2077 در ابتدا با نقدهای مثبتی همراه بود، اما نکته اینجاست که آن نقدها مربوط به نسخه PC بود. زمانی که نسخه کنسولی بازی منتشر شد، کیفیت محصول نهایی باعث عصبانیت زیادی شد. بازی مملو از باگ ها و سایر مشکلات عملکردی بود که ناشی از تایید نکردن بازی روی کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بود و این حجم عظیم مشکلات همه گیمرها را شوکه کرد.
ما کیفیت گیم پلی را از ابتدا بر روی همه پلتفرم ها آزمایش خواهیم کرد و فقط بر روی ساخت پلتفرم رایانه شخصی توسعه دهنده تمرکز نمی کنیم. البته این مشکل مراحل اول ساخت را کمی خسته کننده می کند اما در مراحل بعدی نیز کنترل و اطمینان بیشتری به ما می دهد.
همچنین بازیهای جدید این استودیو از جمله دنباله Cyberpunk 2077، بازیهای آینده فرنچایز Witcher و IP جدید آنها با رمز «هادار» همگی با موتور Unreal Engine 5 (Unreal Engine 5) توسعه خواهند یافت. این موتور به طور خاص برای پشتیبانی از بازی های جهان باز در مقیاس بزرگ طراحی شده است.
ظاهراً مسائل مربوط به زمان انتشار Cyberpunk 2077 درس های زیادی را به سازندگان آن آموخت و منجر به رویکردهای جدید بسیاری برای آنها شد.
حالا به نظر می رسد CD Projekt از این اتفاق درس گرفته است، زیرا استودیو گفته یک استراتژی جدید اندازه گیری کیفیت را اعلام کرده است: