در مصاحبه ای با IGN، سباستین کالمبا، کارگردان The Witcher 4 توضیح داد که چگونه سیری، شخصیت اصلی بازی که در آغاز سفر خود برای تبدیل شدن به یک ویچر است، با استاد و شخصیت اصلی سه گانه قبلی، Geralt، متفاوت خواهد بود.
کالامبا در این مورد گفت:
تلخی و لجبازی او را دوست دارم. گاهی اوقات باید با احساسات و قلبت تصمیم بگیری و من عاشق این ویژگی سیری هستم. کمتر محاسبه و استراتژی می کند و بیشتر از احساسات استفاده می کند.
او در ادامه توضیح داد که موقعیت سیری در ابتدای مسیر ویچر به آنها این امکان را می دهد که داستان را به گونه ای طراحی کنند که کنترل کامل در دست بازیکن باشد و آنها بتوانند با تصمیمات خود شخصیت سیری را شکل دهند. کالامبا توضیح داد:
ما می خواهیم بازیکنان سعی کنند او (سیری) را تعریف کنند. او در شرف تبدیل شدن به یک جادوگر است، او از قوانین خودش پیروی می کند و هیولاها، ماموریت ها و ماجراجویی ها را به روش خودش اداره می کند، و همچنین، فکر می کنم او فرصت های بیشتری را برای گفتن داستان های مختلف به ما می دهد. ما می خواهیم مخاطبان تجربه عمیق تری داشته باشند و Ciri سزاوار این توجه است.
مانند عناوین قبلی Witcher، که علیرغم شخصیت اصلی ثابت و غیرقابل تنظیم، بازیکنان با داستانی چند شاخه ای مواجه بودند و می توانستند سرنوشت خود را تعیین کنند، The Witcher 4 نیز رویکردی مشابه دارد. بازیکنان سیری را با اعمال و انتخاب های خود تعریف می کنند. کمبل می گوید The Witcher 4 سعی خواهد کرد کنترل بیشتری نسبت به نسخه های قبلی به بازیکنان بدهد.
البته کنترل بیشتر تنها به روایت و انتخاب سرنوشت سیری از طریق مسیرهای روایی مختلف محدود نمی شود، بلکه گیم پلی نیز انعطاف پذیرتر خواهد بود و کنترل بیشتری به مخاطب می دهد. کارگردان بازی گفت:
ما ابزارهای بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار خواهیم داد تا بازی نه تنها پیامدهای داستانی داشته باشد، بلکه گیم پلی نیز انعطاف پذیرتر شود. ما قصد داریم به بازیکنان این توانایی را بدهیم که تجربه خود را تعریف کنند.
وی همچنین توضیح داد که بازی The Witcher 4 نسبت به نسخه سوم تنوع بیشتری در گیم پلی خواهد داشت و مانند Cyberpunk 2077 از این نظر غنی تر خواهد بود.
فکر میکنم گیمپلی Cyberpunk 2077 نسبت به The Witcher 3 متنوعتر بود و به شما آزادی بیشتری برای ایجاد نسخههای مختلف برای شخصیت اصلی میداد. این چیزی است که ما از آن بازی یاد گرفتیم و میخواهیم آن را به The Witcher 4 بیاوریم. ما میخواهیم گیمپلی The Witcher 3 را بهبود ببخشیم، اما در عین حال میخواهیم کاوش در جهان را به سطح بعدی ببریم.