رافائل Coantonio ، بنیانگذار و رئیس سابق استودیوی آرکان ، توجه Xbox را به سرویس بازی به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل تنظیم گسترده برند می داند.

تنها چند روز پیش ، مایکروسافت موج گسترده ای از تعدیل انرژی را اعلام کرد که در آن حدود پنج نفر از کارمندان شرکت شغل خود را از دست دادند. اخراج ها همچنین باعث ایجاد نام تجاری Xbox شد و منجر به تنظیم انرژی در چندین استودیو بازی و لغو پروژه های خاص شد.
رافائل Kolantonio ، بنیانگذار سابق Arkane Studios ، معتقد است که سرویس Xbox Game on Service نقش مهمی در بحران ایفا کرده است. او فکر می کند که مدل خدمات مشترک نمی تواند همزمان با سایر مدلهای درآمد در صنعت بازی های ویدیویی زنده بماند.
Kolantonio در اظهارات خود در مورد شبکه اجتماعی X ، سرویس بازی را “غیر شاغل و شکارچیان” توصیف کرد و می گوید که این مدل حتی اگر رهبران در ابتدا آن را انکار کنند ، به بازی ها آسیب می رساند.
به گفته وی ، اگرچه در نگاه اول ، این سرویس برای بازیکنان وسوسه انگیز است ، اما پیامدهای منفی آن در بازار بلند مدت نمی تواند نادیده گرفته شود. او فکر می کند که این بازی فقط می تواند با سایر مدل های درآمد ادامه دهد تا اینکه فقط به عنوان بایگانی بازی های قدیمی استفاده شود.
مایکل دووس ، مدیر بخش انتشارات استودیوی لار ، با Kalantonio اشتباه گرفته شد. او چرخه زندگی بازی سونی را در این بازی ترجیح می دهد ، اگرچه اعتراف می کند که این سرویس می تواند یک پناهگاه ایمن برای استودیوهای کوچک با IP های جدید و خطرناک باشد.
رافائل کالانتونیو همچنین تأکید می کند که این تنها بازیکنانی هستند که عاشق بازی هستند زیرا به نظر می رسد ارزش ارائه شده توسط سرویس در نگاه اول “خیلی خوب” است. با این حال ، هنگامی که کاربران با عواقب منفی در بازار بازی روبرو هستند ، این واقعیت است. به گفته وی ، این بازی تنها در صورت استفاده از آن در صنعت بازی های ویدیویی می تواند دوام داشته باشد ، اگر برای بازی های جدید و گران قیمت استفاده شود ، اما به تنهایی برای بایگانی یا لیست پشتیبان استفاده می شود.