به نظر می رسد پس از اخراج اخیر برند Xbox ، برخی از توسعه دهندگان صنعت بازی ، رویکرد سرویس PS را بیشتر از سونی به بازی ترجیح می دهند.

مایکروسافت به تازگی چهار کارمند خود را که بخش بازی شرکت ، Xbox را اختصاص داده است ، رد کرد. دلیل اصلی این تصمیم انتظارات غیرواقعی است که توسط مدیر اصلی مطرح شده است.
پس از این حرکت ، برخی از بازی ها ، از جمله Dark و Everwild Perfect ، لغو شدند که منجر به واکنش کلی طرفداران شد. در پاسخ به این وضعیت ، برخی از کاربران تاریخچه خود را به اشتراک گذاشته اند و این را نشانه نارضایتی خود از سیاست های اخیر Xbox می نامند.
در همین حال ، برخی از توسعه دهندگان بازی نیز اعلام کرده اند که رویکرد سونی در سرویس PS Plus به سیاست های مایکروسافت در بازی ترجیح داده می شود.
رافائل Coantonio ، رئیس سابق استودیوی آرکان ، اخیراً در بیانیه غیرمستقیم گفت که این بازی یکی از مهمترین عوامل تنظیمات اخیر در Xbox است.
پس از اعلامیه ها ، تعدادی از توسعه دهندگان بازی به توئیت وی در مورد وضعیت فعلی Xbox و سیاست های مایکروسافت پاسخ دادند. Kalantonio همچنین گفت که این بازی یک مدل ناپایدار است که در دهه گذشته توسط صنعت بازی آسیب دیده و ادامه خواهد یافت.
مایکل دووس ، مدیر استودیوهای لاریین ، همچنین با انتشار در X ، با انتقاد از مدل Xbox Sharing ، چشم انداز مشابهی را منتشر کرد. وی افزود: اگرچه این بازی به تیم های کوچک کمک کرده است ، اما او استراتژی سونی را برای PS Plus ترجیح می دهد.
در سیاست های پلی استیشن فعلی ، بازی های مالک این شرکت نه تنها در PS به علاوه نه تنها در روز پرتاب منتشر شد. این تصمیم به سونی اجازه می دهد تا بازی های مستقیم بازی ها را حفظ کند و کاربران را ترغیب کند که به جای هزینه ، بازی های کامل را خریداری کنند.