در آستانه تصمیم حقوقی کمپین Stop Killing همجنسگرا ، انجمن بازی های ویدیویی اروپایی پاسخ منفی داد و گفت که این رویکرد آزادی توسعه دهندگان و افزایش هزینه ها را محروم می کند.

بازی های ویدیویی اروپا ، انجمن حرفه ای توسعه دهندگان و ناشران بازی های ویدیویی در اتحادیه اروپا ، بیانیه ای را در مخالفت با کمپین Stop Killing Games منتشر کرد. این واکنش در حالی رخ می دهد که این کارزار در حال تبدیل شدن به یک امر اجباری و حقوقی اتحادیه اروپا است. Europe Games نماینده رسمی دو شرکت بازی ملی و بین المللی و 4 انجمن صنعتی در قاره اروپا است. از جمله این شرکت ها نام برخی از بزرگترین ناشران ، به ویژه یوبی سافت ، هنرهای الکترونیکی ، گروه بوسه و بلیزارد اکتیویژن است.
بازی های ویدیویی اروپا در اعلامیه خود گفت:
ما شور و شوق جامعه بازیکنان را درک می کنیم. با این حال ، تصمیم گیری برای متوقف کردن خدمات آنلاین یک تصمیم چند نفره است که به راحتی گرفته نمی شود و باید گزینه ای برای شرکت ها باشد تا تجربه آنلاین دیگر نتواند از نظر اقتصادی قابل دوام باشد. ما می دانیم که این می تواند برای بازیکنان ناامید کننده باشد ، اما وقتی این اتفاق بیفتد ، صنعت تضمین می کند که بازیکنان مطابق قوانین مربوط به حمایت از مصرف کنندگان بومی از تغییرات آگاه باشند.
سرورهای خصوصی همیشه جایگزین خوبی برای بازیکنان نیستند ، زیرا هیچ اقدامی برای محافظت از بازیکنان از بازیکنان ، از بین بردن محتوای غیرقانونی و مقابله با محتوای خطرناک اجتماعی انجام نخواهد داد. علاوه بر این ، بسیاری از بازی ها از ابتدا به صورت آنلاین طراحی شده اند. در نتیجه ، این پیشنهادات در واقع حق انتخاب از توسعه دهندگان را محدود می کند و این بازی ها را بسیار گران می کند.
در ماه های آینده ، ما خوشحال خواهیم شد که با تصمیم گیرندگان تصمیم گیری و افرادی که رهبری این کارزار را انجام داده اند صحبت کنیم.
استدلال بازی های ویدیویی یوروپ این است که ارائه سرورهای خصوصی یا تک رنگ در بازی هایی که پشتیبانی چند نفره آنلاین خود را برای توسعه دهندگان و ناشران از دست می دهند ، گران است. از طرف دیگر ، کمپین Stop Killing Games می گوید بازیکنان برای این بازی ها پرداخت می کنند. هنگامی که یک بازی بسته است ، به طور کلی بازپرداخت نمی شود ، بنابراین بازیکنان واقعاً برای محصولی که از آنها گرفته می شود ، پرداخت می شوند. البته توسعه دهندگان و ناشران می گویند که بازیکنان محصول را خریداری نمی کنند ، اما به بازی دسترسی دارند.
در وب سایت رسمی Stop Killing Games:
Stop Killing Games حرکتی از مصرف کنندگان برای به چالش کشیدن عملکرد ناشران برای حذف بازی های فروخته شده است. تعداد فزاینده بازی های ویدیویی به عنوان یک محصول (بدون هیچ تاریخ انقضا) فروخته می شود ، اما آنها به گونه ای طراحی شده اند که در انتهای ناشر کاملاً اجرا شوند.
این نه تنها به مصرف کنندگان آسیب می رساند بلکه حفظ و بایگانی بازی ها نیز غیرممکن است. علاوه بر این ، قانونی بودن این کار در بسیاری از کشورها هنوز به طور جدی مورد آزمایش قرار نگرفته است.
با وجود بازی های ویدیویی موضع اروپا ، کمپین Stop Killing Games به وضوح در بین بازیکنان محبوب می شود ، زیرا توانسته است بیش از یک میلیون امضا را برای ارسال درخواست رسمی به اتحادیه اروپا جمع کند. البته ، حتی اگر این کمپین منجر به تغییر در توسعه سیاست های اتحادیه اروپا (و شاید در انگلستان) شود ، ناشران و توسعه دهندگان هنوز هم می توانند بازی های دیگری را در جای دیگر جهان ببندند.