نه تنها تهیه کننده قدیمی سری Dragon Age به Bioware بازگشته است، بلکه تیم Mass Effect نیز برای تکمیل فرآیند توسعه به تیم توسعه Dragon Age: Dreadwolf پیوسته است.
Mark Darrah، یکی از اعضای ارشد سابق BioWare، به استودیو بازگشت تا به توسعه Dragon Age: Dreadwolf کمک کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط سایت VentureBeat، دارا به عنوان مشاور با این استودیو همکاری می کند. از سوی دیگر، برای تکمیل فرآیند ساخت و سرعت بخشیدن به فرآیند آن، EA دومین تیم Bioware را که بر روی Mass Effect کار میکرد، با تیم Dragon Age ادغام کرد.
دارا در دسامبر 2020 از BioWare خارج شد و قبلاً به عنوان برنامه نویس ارشد در بازی های Baldur’s Gate کار می کرد. دارا همچنین Sonic Chronicles را کارگردانی کرد و سریال عصر اژدها را نیز تهیه کرد.
طبق گزارش منتشر شده، Mass Effect پیش رو در مرحله پیش تولید است و هنوز وارد فرآیند تولید و توسعه نشده است. و به همین دلیل، تیم توسعه Copper Effect می تواند روی Dragon Age: Dreadwolf کار کند. گری مککی، رئیس استودیو BioWare در بیانیهای به VentureBeat گفت:
در حالی که تیم اصلی Mass Effect روی پیش تولید قسمت بعدی این عنوان علمی تخیلی کار می کند، استودیوی ما روی ارائه Dragon Age: Dreadwolf در بهترین حالت خود تمرکز دارد. ما به اصلاح و بهبود Dreadwolf ادامه می دهیم تا مهم ترین عناصر را برای طرفداران خود بیاوریم. با پل زدن این تجربه جدید با میراث سری Dragon Age، مارک دارا نیز به عنوان مشاور به تیم ما اضافه شده است تا تجربیات خود را به پروژه تزریق کند. ما به این تیم افتخار می کنیم و با رهبری قوی در راس آن، برای رسیدن به چشم انداز خود برای بازی با هم کار خواهیم کرد.
EA در سپتامبر سال گذشته تایید کرد که Dragon Age: Dreadwolf در مرحله توسعه نهایی است. مدیر عامل BioWare اعلام کرد که بازی Dreadwolf از طریق نسخه ای در وب سایت الکترونیک آرتز وارد مرحله آلفا شده است:
کل بازی را می توان تجربه کرد، از اولین صحنه مرحله افتتاحیه تا آخرین لحظات بازی، همه چیز را می توان دید، شنید، احساس کرد و به عنوان یک تجربه منسجم بازی کرد.
مک کی
طبق اعلامیه های قبلی Biowar، Dragon Age: Dreadwolf با در نظر گرفتن طرفداران قدیمی و جدید سری Dragon Age ساخته شده است. به عبارت دیگر، استودیو معتقد است که Dreadwolf باید در هر دو دسته قرار گیرد. Bioware اطمینان حاصل کرده است که بازیکنان ناآشنا با دنیای Thedas احساس سردرگمی نکنند. Sylvia Feketekuty، نویسنده اصلی بازی، گفت که با توجه به فاصله زمانی بین Dragon Age 4 و Dragon Age 3، لازم است اطمینان حاصل شود که بین ارائه داستان از طرفداران قدیمی و جدید تعادل وجود دارد.