به نظر می رسد که Lords Of the Fallen در ابتدا بر روی Unreal Engine 4 ساخته شده بود، اما در نهایت با پورت شدن آن به Unreal Engine 5، کیفیت بازی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
به گفته یکی از افرادی که روی توسعه بازی کار کرده است، روند ساخت بازی از سال 2018 شروع شده و در آن زمان قرار بود این بازی توسط یک تیم 100 نفره با استفاده از Unreal Engine 4 ساخته شود، اما از سال 2019، ناشر میخواست این بازی به عنوان بزرگتری تبدیل شود و 300 نفر دیگر از سراسر جهان به تیم سازنده بازی پیوستند تا روی آن کار کنند.
به گفته این شخص، CI Games و Hexworks به دلیل رقابت با عناوین استودیو FromSoftware درخواست ساخت بازی بر روی Unreal Engine 5 را داشته اند و درخواست آنها در حالی مطرح شده که بازی در میانه توسعه در سال 2022 بوده است. تجربه کم استفاده از گرافیک موتور جدید که باعث افت زیادی در کیفیت بازی، روان بودن مبارزه و حتی گرافیک آن شد.
او ادامه داد که فیلمهای اولیه که در سالهای قبل از تعویض موتور به بازیکنان نشان داده شد، همه واقعی بودند، زیرا همگی در نسخه چهارم ساخته شده بودند، اما در نهایت با تغییر کیفیت بازی به شدت کاهش یافت. آنها حتی این عنوان را بدون بهینه سازی منتشر کردند و وقتی خواستند یک سال دیگر روی آن کار کنند، توسط ناشر رد شدند.
سازنده در نهایت اضافه کرد که دو بسته الحاقی برای بازی وجود خواهد داشت که یکی از آنها Morpheus نام دارد و دومی هنوز در مراحل اولیه طراحی و توسعه است. علاوه بر این، در حال حاضر تیم سازنده شبانه روز در حال تلاش برای بهبود بازی و تبدیل آن به عنوان وعده داده شده به بازیکنان است.