رویترز به نقل از منابع می گوید مایکروسافت به دنبال خرید یک استودیوی جدید به بازار چین است. همچنین گفته می شود که این شرکت با پیشنهادات بزرگ استودیوهای مستقل را جذب می کند. اگرچه سونی صاحب IP Genshin Impact نیست، اما در همان ابتدا با استودیو Mayhoo کار کرد و بازی را تبلیغ کرد. این بازی برای رایانه های شخصی و دستگاه های تلفن همراه در دسترس است، اگرچه نسخه کنسولی بازی به طور انحصاری برای پلی استیشن منتشر شده است.
توسعه دهندگان بازی چینی در تلاش هستند تا ابزارهای توسعه خود را استاندارد کنند، فرآیندهای تولید پیشرفته را برنامه ریزی کنند و در تیم های بزرگ سرمایه گذاری کنند. در نهایت، این تلاش به آنها کمک خواهد کرد که مخاطبان خود را از نظر جغرافیایی گسترش دهند.
واضح است که این بازی بیشتر درآمد خود را از پلتفرم های موبایل به دست می آورد. با این وجود، همچنان در صدر محبوب ترین بازی های رایگان پلی استیشن قرار دارد. به گفته منابع رویترز، مایکروسافت از دست دادن Genshin متاسف است. در حالی که بازی در حال توسعه بود، مایکروسافت برای مدت کوتاهی با Mayhew صحبت کرده بود، اما مذاکرات ناموفق بود. به گفته یک منبع رویترز که نامش فاش نشد، خرید Genshin Impact برای سونی هزینه گزافی داشت.
طبق گزارشی جدید، مایکروسافت به دنبال ساخت بازی مشابه Genshin Impact برای رقابت بیشتر در بازار چین است.
رویترز اشاره می کند که این شرکت آمریکایی در حال تسریع پروژه های خود برای ساخت عنوانی مشابه این بازی اکشن و نقش آفرینی است. عنوانی که طی دو سال بیش از چهار میلیارد دلار درآمد برای استودیوی چینی miHoYo به ارمغان آورده است. Genshin Impact یک بازی جهان باز با طراحی انیمه است که از طریق مکانیک گاچا درآمد کسب می کند. در این مکانیک، بازیکنان برای شانس داشتن شخصیتهای خاص هزینه میکنند و سپس از آنها در بازی استفاده میکنند.دانیل احمد، محقق و تحلیلگر بازار چین، به رویترز گفت:
تحریریه ICTNN شبکه خبری