انتظارات مشتری در طول زمان تغییر کرده و کسب و کارهایی که به ارتباطات مشتری به عنوان بخش اساسی از فرآیندهای سازمانی خود فکر میکنند، چند قدم جلوتر از رقیبان خود هستند. زیرا شناخت دقیقتر مشتریان و جلب رضایت آنها، تاثیر مستقیمی در افزایش فروش سازمان دارد.
نرمافزار جامع CRM تضمین میکند که فرآیندهای خدمات مشتری به طور مؤثر اجرا و انتظارات مشتری در اسرع وقت برآورده میشود. ادغام چندین شکل ارتباطی در یک سیستم یکپارچه و سازمان یافته روشی نتیجهبخش برای کارکنان است چرا که تعامل با مشتریان را آسانتر میکند.
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، با اهداف سازمانی شرکتهای مشتری محور همسو است. این کار را تا حد زیادی با تقویت ارتباطات داخلی و همچنین بهبود تعامل بین کارکنان شرکت و مشتریان انجام میدهد. CRM با ثبت اطلاعات مشتری در پایگاه داده و استفاده از آنها برای تماسهای بعدی، مدیریت روابط با مشتریان کلیدی و مهم را امکانپذیر میکند.
تلاش برای حفظ مشتری، راهکاری موثر در بهبود کسب و کار
یک موضوع رایج در بین کسب و کارها این است که چگونه مشتریان با ارزش را جذب و حفظ کنند و نرخ ریزش را کاهش دهند. نرخ ریزش درواقع به این معنی است که مشتریان فعلی در یک دوره زمانی معین، مایل به گرفتن محصولات یا خدمات از شرکت نباشند. CRM تا حد زیادی به کاهش این نرخ کمک میکند زیرا مزیت اصلی آن در حفظ و نگهداشت مشتریان است و به شرکت شما اجازه میدهد تا فعالیتهای مخاطبان را در طول زمان پیگیری کنید.
کارکنان فروش و خدمات از ارتباطات پیشرفته مشتری با CRM سود میبرند. آنها میتوانند اطلاعات مشتریان را ثبت کنند، روند خرید آنها را زیر نظر داشته باشند و در هر جلسه یادداشتبرداری کنند. این به افزایش کارایی ارتباط در فرآیند فروش کمک میکند.
پرسنل میتوانند با داشتن تصویری دقیق از سابقه مشتری با شرکت، خدمات بهتری به مشتری ارائه دهند. بنابراین از اتلاف وقت برای جمعآوری دادهها از مشتریان در طول فرآیندهای پشتیبانی جلوگیری میشود. برنامههای CRM همچنین به شما امکان میدهند ایمیلها و پیامهای پیگیری خودکار را تنظیم کنید.
مزایای CRM در افزایش رضایت مشتری
استفاده از سیستم CRM برای کسب و کار شما مزایای زیادی دارد. CRM میتواند به یافتن فرصتهای جدید، حفظ مشتریان فعلی و بازگرداندن مشتریان قبلی کمک کند و با فعالیتهای زیر منجر به پیشرفت یک سازمان میشود:
- افزایش تعداد مشتریان با تبلیغات موثر
- کمک به ایجاد ارتباط موثرتر با سرنخها
- تقویت وفاداری مشتری
- ساده کردن فرآیندهای فروش و بازاریابی
- بهبود خدمات به مشتری
- امکان گزارشدهی از فعالیتهای فروش و یا تبلیغات
- کوتاه کردن زمان پاسخ به مشتری
- کمک به تصمیمگیری سریعتر در شرایط مختلف
- امنیت و حفاظت از دادهها
6 راهکار که نرمافزارهای CRM تجربه مشتری را بهبود میبخشند
ابزارهای CRM به چندین روش به بهبود تجربیات مشتری کمک میکنند. یک CRM با تمام دادههایی که میتواند درباره مشتریان فعلی و بالقوه خود جمعآوری کند، به شرکتها اجازه میدهد تا فرایندهای کسبوکار و شیوههای خود را برای خدمات بهتر به مشتریان تنظیم کنند. در ادامه نمونههایی از روشهایی وجود دارد که سیستمهای CRM به کسب و کارها در ایجاد تجربیات مثبت برای مشتریان خود کمک میکنند.
1. حفظ ارتباط با مشتری به طرق مختلف
کسبوکارها باید با مشتریان فعلی و آینده خود در ارتباط باشند تا بتوانند تجربهای عالی برای مخاطبان خود داشته باشند. یک سیستم CRM خوب به شرکت شما این امکان را میدهد که به مشتریان ایمیلهای منظم ارسال کند و آنها را از محصولات جدید، تبلیغات آتی یا پیشنهادات ویژه مطلع کند. با این نرمافزار میتوانید فعالیتها، مکالمات، سبد خرید و مناسبتهای خاص مانند تولدها را یادآوری کنید.
2. شخصیسازی پیامها به مشتری با استفاده از دادههای جمعآوری شده
در حالی که با مشتریان خود در تماس هستید، CRM شما میتواند به شخصیسازی ارتباطاتی که برای آنها ارسال میکنید نیز کمک کند. دادههای جمع آوری شده توسط سیستم به شما امکان میدهد از نام مشتریان یا جنسیت و علاقهمندی آنها در ایمیلها و پیامهای تبلیغاتی استفاده کنید.
طبق یک مطالعه، 62 درصد از مشتریان ایمیلی را که مرتبط به خودشان باشد، باز میکنند. ارسال پیامهایی که شخصیسازی شدهاند به ایجاد احساس مثبت مشتریان در مورد شرکت میافزاید.
3. پاسخ سریع به سوالات مشتریان
یکی دیگر از کلیدهای داشتن مشتریان راضی، اطمینان از دریافت پیامها و پشتیبانی مداوم از شرکت شما است. کاری که میتوانید با نرمافزار CRM انجام دهید. این امکان را دارید که پاسخهای بهموقع به درخواستهای مشتری را طوری تنظیم کنید تا زمانی که مشتری یک فرم آنلاین را پر میکند، بهطور خودکار به او ارسال شود.
بنابراین مشتریان برای سوالات خود پاسخهای از پیش تعیین شده از کسبوکار شما دریافت خواهند کرد که به صورت اتوماتیک ارسال میشود و منجر به بهبود تجربه مشتری و اعتماد آنها میشود.
4. ذخیرهسازی اطلاعات در یک مکان متمرکز
پایگاه داده سیستم CRM شما تمام اطلاعاتی را که در مورد یک مشتری یا مشتری احتمالی در مورد خرید، خدمات، قراردادها و موارد دیگر دارید ذخیره میکند. مشتریان فعلی یا بالقوه میتوانند از تلفن، ایمیل یا رسانههای اجتماعی برای تماس با شرکت شما استفاده کنند. CRM تمام این اطلاعات را در دسترس همه کارمندان قرار میدهد. توانایی هر کارمند فروش برای دسترسی فوری به این اطلاعات به تجربه مثبت مشتریان شما میافزاید.
5. شناخت بیشتر مشتریان
نرمافزار CRM دادههایی را در مورد محصولاتی که مشتریان شما خریداری کردهاند، از وب سایت شما بازدید داشتهاند و یا در شبکههای اجتماعی پرس و جو کردهاند، ذخیره میکند. این اطلاعات میتواند به شما کمک کند تا بدانید نیازهای مشتریان چیست، از چه مواردی ناراضی و به چه محصولات یا خدماتی علاقهمند هستند.
6. رسیدگی به درخواستها در کانالهای اجتماعی
اکنون بیش از 65 درصد مصرفکنندگان، از شبکههای اجتماعی برای خدمات مشتریان استفاده میکنند که آن را به منبع مهمی از دادهها برای شرکت شما تبدیل میکند. نرم افزار CRM میتواند درخواستهای خدمات را از تمام کانالهای شما جمعآوری و آنها را به یک پایگاه داده ارسال کند. به این ترتیب، شما هرگز یک پرسش یا یک موضوع را از دست نخواهید داد و کمک میکند تا تجربه مشتریان از شرکت را مثبت نگه دارید.
CRM پیام گستر، مناسب برای کسب و کار در هر اندازه
CRM پیام گستر با تمرکز بر ارتباط سازمان با تک تک اعضا اعم از مشتریان، مشترکین، کارکنان و تامینکنندگان به افزایش رضایت مشتریان و بهبود خدمات کمک میکند.
نرم افزار CRM پیام گستر(payamgostar.com) ، بستری است که برای انواع کسبوکارها مناسب است. این نرمافزار به شما امکان استفاده از دمو رایگان میدهد. از مزایای استفاده از دمو رایگان نرمافزار CRM برای مقایسه و بررسی عملکردهای نرم افزار این است که میتوانید با تمام قابلیتهای محصول پیام گستر در قالب یک نسخه رایگان 30 روزه آشنا شوید.
تحریریه ICTNN شبکه خبری