به گفته منتقدان، توسعه بازی Immortal of Aveum بر روی Unreal Engine 5.1 باعث شد که از صحنه سینمایی به گیم پلی یکپارچه منتقل شود.
استودیوی Ascendant به تازگی اولین تریلر از بازی جادویی تیراندازی اول شخص Immortals of Aveum را منتشر کرده است که توسط EA Originals منتشر خواهد شد. این بازی با قیمت 70 دلار و شامل 20 تا 25 ساعت محتوا در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. جلوه های بصری این بازی با استفاده از Unreal Engine 5.1 و فناوری های قدرتمند Nanite و Lumen بسیار پیشرفته به نظر می رسد. طبق MP1st Media، انتقال از کات سین به گیم پلی در Immortals of Aveum یکپارچه است.
اگرچه توسعه این بازی پنج سال پیش آغاز شد، برت رابینز، کارگردان خلاق، حدود سه دهه رویای انجام این کار را داشت. به گفته رابینز، ایده Immortals of Aveum زمانی شکل گرفت که او روی توسعه Call of Duty کار می کرد و شروع به اضافه کردن چیزهایی مانند جادو، اژدها و طلسم به طراحی خود کرد. پس از تصمیم گیری برای ساخت این بازی، رابینز با یک سرمایه گذار به نام برایان شیث همکاری کرد و استودیو Ascendant تشکیل شد.
این استودیو به سرعت 35 توسعه دهنده را به خدمت گرفت، سپس کارمندانی را از Sledgehammer Games، Hangar 13 و Cloud Chamber استخدام کرد تا تعداد توسعه دهندگان را به 50 افزایش دهد. بعدها، اگرچه همه گیری کرونا بر توسعه بازی Immortals of Aveum تأثیر گذاشت، استودیوی Ascendant بیشتر رشد کرد. و تعداد کارمندان آن از 100 بازی ساز AAA فراتر رفته است.
بازی Immortals of Aveum برای عرضه در تاریخ 29 جولای 1402 (20 ژوئیه 2023) برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و کنسول های Xbox Series X/S برنامه ریزی شده است. استودیو Ascendant در حال حاضر به دنبال تبدیل Immortals of Aveum به یک فرنچایز است که می تواند در جهات مختلف رشد کند.