براساس گزارش شاخص های آماری بخش اطلاعات و فناوری اطلاعات ، منتشر شده توسط معاون مدیر توسعه و مدیریت سازمان نظارتی تنظیم کننده رادیو و ارتباطات ، جزئیات عملکرد شاخص های ارتباطی و فناوری اطلاعات ، وضعیت شکایات ثبت شده ، ثبت شده شکایات در قسمت ثابت و موبایل ، شاخص خدمات پستی و عملکرد شرکتهای خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای مورد بررسی قرار گرفته است.
فیبرنوری ؛ پروژه ای که آمار آن در گزارش ها به روز نشده است
براساس این گزارش ، اکنون 2 شهر با پوشش فیبر بیش از 2 ٪ ، 2 شهر با 2 ٪ تا 5 ٪ پوشش ، 2 شهر زیر 5 ٪ وجود دارد. گزارش منتشر شده در این گزارش از سه ماهه اول سال است که در سه ماهه دوم و سوم از همان آمار و آمار جدید در مورد توسعه فیبر تکرار می شود.
6000 تلفن عمومی در سراسر کشور
براساس این گزارش ، تعداد تلفن های عمومی به 2800 رسیده است که در مقایسه با سال گذشته 4.9 درصد کاهش یافته است. تعداد تلفنهای جاده ای عمومی اکنون به 1800 نفر رسیده است که 3.5 درصد در این بخش کاهش یافته است.
مکالمه متوسط هر کاربر 5 دقیقه
بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال موبایل به طور جداگانه اشاره دارد که براساس آن اولین سهم موبایل 2 ٪ ، ایرانسل 2 ٪ و رایت 4 ٪ است. در این گزارش ، میانگین مکالمه ماهانه هر کاربر بیش از 5 دقیقه است و میانگین پیام کوتاه ماهانه در هر کاربر گزارش می شود.
5 ٪ سهم شکایات اینترنتی ثابت در زمینه ارتباطات
وضعیت شکایات ثبت شده در قسمت ثابت و موبایل در سیستم موضوع دیگری است که در این گزارش موجود است. گزارش شده است که سهم شکایات ارتباطی ثابت 2 ٪ و 4 ٪ ارتباطات موبایل است که دقیقاً مشابه تابستان است.
2 میلیون ترافیک پستی در پاییز 1
عملکرد کل شرکت ملی پست و شرکتهای خدمات پستی بخش دیگری از این گزارش است. تعداد واحدهای پستی شهری در کشور 1800 است که تعداد واحدهای پستی روستایی 1800 نفر ، ترافیک بین المللی به 2800 و کل ترافیک 1 میلیون و 6 هزار گزارش شده است.
سرانه سرانه برای هر شخص به بیش از یک محموله رسیده است که در مقایسه با تابستان افزایش یافته است. میزان موفقیت توزیع داخلی موفق در 1.2 و بازگشت داخلی 1.2 گزارش شده است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات