صحنه با خلق و خوی Ape Escape و شخصیت های آن در بازی Astro Bot توسط سازندگان اصلی این سریال طراحی شده است.

در مصاحبه ای با Famitsu ، تیم توسعه تیم ASOBI در مورد روند انتخاب و ساخت این روند مبتنی بر حق رای دادن های کلاسیک پلی استیشن مانند APE Escape و God of War صحبت کرد. در این مصاحبه ، Kohei Kawa ، میزبان ارشد استودیوی ، گفت که وی به فرار APE دلبستگی ویژه ای دارد زیرا در گذشته نقش مهمی در پیشرفت این سریال داشت.
این بسیار هیجان زده شد که کاوا برای اولین بار از تصمیم استودیو مبنی بر گام به گام با APE Escape به عنوان استادیوم قهرمان در Astro Bot مطلع شد. وی هنگام اسکن PIPO-MONKEY ، از داده های مدل سه بعدی که قبلاً به عنوان مرجع ذخیره شده بود ، استفاده کرد. به گفته وی ، طراحی چهره پیپو مونکی هنگام توسعه Escape 3 APE تثبیت شده و به عنوان پایه ای برای طراحی شخصیت مورد استفاده قرار گرفته است. نسخه ای که در Astro Bot ظاهر می شود نیز بر اساس همان داده های مرجع ساخته شده است ، به طوری که میراث سری Escape Ape در این بازی نگهداری می شود.
علاوه بر این ، کاوا فاش کرد که مراحل و حرکات پیپو-مونکی توسط یک طراح بازی که قبلاً در APE Escape کار کرده بود ، طراحی شده است. توسعه دهنده رفتار شخصیت ها ، معنای میمون ها و تصور نسخه های قبلی را برای ایجاد صحنه قهرمان با موضوع فرار APE در تیم Asobi مطالعه کرد.
به عنوان یک طرفدار این سریال ، کاوا ابراز خوشحالی خود را برای تفریح وفادار عناصر سریال Escape Ape در Astro Bot ابراز کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجا که این حق رای دادن در 5 سال گذشته هواداران زیادی را به خود جلب کرده است ، جای تعجب ندارد که صحنه این قهرمان درصد بالایی از بازیکنان را دارد.
بازی تحسین شده Astro Bot اکنون منحصراً برای پلی استیشن 2 در دسترس است.