کن لوین، سازنده بازی افسانه ای Bioshock، قرار است عنوان موردانتظار خود، Judas را امسال منتشر کند. او اخیراً گفت که بازیهای AAA به تدریج توجه و علاقه بازیکنان را از دست میدهند اگر نوآوری را قبول نکنند.
در سال های اخیر، شاهد بودیم که استودیوهای بزرگ بازی های AAA را بسیار محتاطانه تر از گذشته طراحی و عرضه می کنند. این عمدتا به دلیل افزایش بسیار زیاد بودجه است که در صورت شکست بازی منجر به ضررهای بزرگ می شود.
در صحبت با Gamesindustry.biz، لوین در مورد تجربیات خود از زمانی که Take-Two توسعه دهنده Bioshock Irrational Games را در سال 2017 تعطیل کرد، صحبت کرد. اکنون Ghost Story Games یک استودیوی جدید است که Judas را توسعه می دهد، که بسیار یادآور Bioshock است.
وی سپس در مورد چالش های ساخت بازی صحبت کرد و بیان کرد که مراحل ساخت بازی در گذشته بسیار ساده بود اما اکنون به دلایلی مانند گرافیک بالا، نیاز به واقع گرایی و بودجه های گزاف بسیار پیچیده شده است. در نهایت، کن لوین در مورد وضعیت فعلی بازی های AAA گفت:
مشکل بازی های AAA این است که اگر به ویژه در بازی های ویدیویی نوآوری نکنیم، توجه بازیکنان را از دست می دهیم زیرا محتوای ارائه شده به تدریج برای آنها تکراری می شود.
وی خاطرنشان کرد: مشکل بازی های AAA این است که اگر نوآوری نکنید، بازیکنان به تدریج علاقه خود را از دست می دهند و این یکی از دلایل محبوبیت فعلی بازی های مستقل در بین گیمرها است.
لوین سپس از دنیای سینمایی مارول به عنوان نمونه ای از از دست دادن علاقه عمومی به دلیل شکست در نوآوری نام برد. با جوداس، او از سری پرطرفدار Bioshock دور میشود، که ریسک بزرگی است، اما امیدوار است در نهایت نتیجه بدهد.