تجزیه و تحلیل بازی های مالک انجام شده توسط استودیوهای متعلق به سونی نشان می دهد که تعداد صاحبان بازی های پلی استیشن از زمان انتشار کنسول پلی استیشن 4 حدود 2 درصد کاهش یافته است.

در طول سه نسل گذشته ، سونی به موقعیتی رسیده است که برخی از بهترین و بهترین بازی های انحصاری در تاریخ را معرفی کرده است. نکات برجسته ای از قبیل Uncharted ، God of War ، Spider-Man و آخرین ما باعث شده است که پلی استیشن تا حد زیادی در بین عموم مردم محبوب شود. با این حال ، اکنون که ما در وسط چرخه زندگی پلی استیشن 3 قرار داریم ، در تعداد بازی های منتشر شده توسط سونی تغییر قابل توجهی وجود دارد.
به تازگی ، یک شرکت بازی های سونی را در نسل های پلی استیشن 2 ، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 2 تجزیه و تحلیل کرده است. آنچه به وضوح دیده می شود ، نه تنها یک قطره ، بلکه کاهش واضح در تعداد بازی های تولید شده توسط سونی استودیو است. با توجه به اسناد موجود ، هیچ اشاره ای به این تغییر وجود ندارد و اثبات محکم و مثبتی از این ادعا وجود دارد.

در طی هفت سال (پلی استیشن 2) ، سونی یک بازی منحصر به فرد عالی را که کاملاً توسط استودیوهای خود ساخته شده بود ، منتشر کرد. در این دوره ، بازی های بزرگی مانند Uncharted 2 ، God of War III و The Last of Us در کنار آثار خلاقانه مانند Echochrome ، Puppeteer و Pixeljunk Eden گنجانده شده است. آنچه واقعاً این نسل را متمایز می کرد تعداد آثار نبود ، تنوع بسیار خوبی وجود داشت. تیم های Sony Studios در ژاپن ، لندن و سانتا مونیکا با هم کار کردند یا به توسعه پروژه های دیگر کمک کردند تا ایده ای را به واقعیت تبدیل کنند.
بازیکنان می توانند از بین کمپین های داستانی فیلمبرداری یا تجربیات خاص که به صورت دیجیتالی منتشر نشده اند ، انتخاب کنند. این آثار تجربی اغلب شامل هنرها ، مکانیسم ها یا فناوری های جدید بودند. بین سنین 1 تا 2 سال ، سونی به طور متوسط بیش از دوازده بازی اختصاصی را در ژانرهای مختلف و با بودجه های مختلف منتشر کرد. این رویکرد استودیو باعث شده است که قفسه های فروشگاه همیشه پر از آثار جدید و متنوع باشد. این رویکرد با رویکرد منظم و آهسته به کنسول های امروز بسیار متفاوت بود.
هنگامی که پلی استیشن 2 در سال 2 منتشر شد ، سونی به تدریج رویکرد خود را برای استودیوهای خود تغییر داد. اگرچه کنسول پلی استیشن 4 به سرعت برنده بهترین کنسول فروش شد و نظرات خوبی دریافت کرد ، تعداد بازی های مالک منتشر شده بسیار کم بود. در طول پلی استیشن 2 (از سال 1 تا 2) ، سونی فقط دو بازی اختصاصی را منتشر کرد. در مقایسه با پلی استیشن 2 ، تعداد بازی ها بیش از 5 ٪ کاهش یافته است. اگرچه این دو عنوان (مانند Bloodborne ، Uncharted 4 ، Horizon Zero Dawn و God of War (2018) از کیفیت بالایی برخوردار بودند ، اما ما یک استراتژی جدید (بازی های کمتر ، بودجه های طولانی تر و زمان توسعه طولانی تر) سونی دیدیم.
حتی شعار “کمتر ، بزرگتر ، بهتر” توسط سونی مطرح شد. در این راستا ، حق رای دادن هایی که در زمان پلی استیشن 4 آغاز شد ، در مرکز توجه قرار گرفتند و سایر پروژه ها به آرامی خارج شدند. تیم هایی مانند Japan Studio ، که بازی های خلاقانه ای انجام دادند ، محدود یا حل شدند. با توجه به این تغییرات ، ما شاهد انتشار 1 تا 2 بازی اختصاصی در سال بودیم. اگرچه میانگین نمره کار متریک افزایش یافته است ، اما تنوع و تعداد بازی ها کاهش یافته است. ما دیگر به بسیاری از شگفتی ها کمک نمی کردیم ، و سونی تقریباً همه روی موضوعات اصلی ساخته شده با بودجه بالا تمرکز داشت.

هنگامی که پلی استیشن 2 در پایان 6 منتشر شد ، سونی برنامه جدید خود را به طور کامل در دستور کار قرار داده بود. این برنامه شامل انتشار آثار بزرگ محبوب با تمرکز بسیار زیاد بر روایت و بازاریابی هر عنوان به عنوان صفحه نمایش هالیوود بود. این خطر نتیجه عالی داشت و نه تنها برای دیدن انتقادات عالی ، بلکه آمار فروش خوبی نیز داشت ، بلکه تعداد بازی های منتشر شده Post Studios کم بود.
در اواسط سال ، فقط هجده بازی منحصر به فرد برای پلی استیشن 2 منتشر شد. این لیست شامل بازی های بزرگی مانند God of War Ragnarök ، Horizon West ، Gran Turismo 7 و Spider-Man 2 است. با این حال ، اگر استراتژی سونی ادامه یابد ، نسل فعلی با تقریباً دو بازی اختصاصی به پایان می رسد. بنابراین ، ما شاهد کاهش متقابل نیستیم و این تغییر به دلیل برنامه ریزی ضعیف یا کمبود منابع نیست. ساخت این آثار بزرگ به دلیل بودجه عظیم و زمان توسعه طولانی آن (پنج تا هفت سال) در معرض خطر است. به همین دلیل ، ما 5 ٪ کاهش در تعداد ارسال ها در مقایسه با دوره پلی استیشن 2 را یادداشت می کنیم.