مارک سرنی ، معمار کنسول پلی استیشن 4 ، اعلام کرد که همکاری سونی با AMD منجر به توسعه فن آوری های جدید شده است که می تواند به عنوان پیشرفت مستقیم برای PS5 Pro استفاده شود.

وی در مصاحبه ای با وب سایت راهنمای تام ، گفت که به روزرسانی ها به طور مستقیم جایگزین فناوری فعلی PSSR می شوند ، نشان می دهد که نسخه بعدی فناوری FSR به عنوان بخشی از پروژه آمتیست در رابطه با فناوری ارتقاء تصویر سونی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
از آنجا که این فناوری یک جایگزین مستقیم است ، وی افزود که توسعه دهندگان غیر FILM می توانند PSSR را جایگزین کنند و حتی اگر بازی با وضوح پایین تر انجام شود ، پیشرفت قابل توجهی در کیفیت بصری مشاهده می کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد: این فناوری جدید مالک نیست و می تواند به بهبود کل صنعت بازی کمک کند.
او گفت:
این یک فناوری مالک نیست. هدف ما این است که واقعاً صنعت را توسعه دهیم. البته ما قصد داریم از این فناوری ها در کنسول های خود استفاده کنیم ، اما این فناوری ها برای همه مشتریان AMD رایگان است.
جک هوین ، مدیر AMD که در مصاحبه حضور داشت ، از همکاری سونی با پروژه آمتیست صحبت کرد و گفت که همکاری تأثیر مثبتی بر عملکرد کلی مشارکت دارد.
در بخشی از پروژه آمتیست ، سونی داده های آموزشی لازم را برای شرکت برای آموزش شرکت برای آموزش سیستم تبلیغ تصویر خود بر اساس هوش مصنوعی ، که بخشی از FSR 4 است ، با داده های بازی واقعی تر ارائه داد. این همکاری همچنین باعث شده است که سونی یک تیم کنترل کیفیت اختصاصی برای بررسی نسخه های جدید الگوریتم های تبلیغ تصویر ایجاد کند.
سرنی در مورد آن گفت.
این خبر برای ما بود. ما چنین تیمی در SIE نداشتیم و اصلاً به ذهن خطور نمی کرد. اما معلوم شد که چنین تیمی لازم است.
به نظر می رسد همکاری سونی و AMD زودتر از حد انتظار تحقق یافته است. سرنی فکر کرد که پروژه آمتیست پس از چند سال آموزش مدلهای هوش مصنوعی ، نتایج ملموس خواهد داشت ، اما الگوریتم های همکاری جدید در کمتر از یک سال توسعه یافته است.
او توضیح داد
الگوریتمی که آنها طراحی کرده اند می تواند بر روی مواد نسل فعلی اجرا شود. این الگوریتم توسعه یافته در همکاری مشترک در حال حاضر توسط AMD در قالب FSR 4 برای PC منتشر شده است. ما همچنین آن را در PS5 پیاده سازی می کنیم و این فناوری سال آینده با PS5 Pro راه اندازی می شود.
لازم به ذکر است که این الگوریتم های جدید در زمینه صاحب ارتقاء فناوری PSSR سونی ، نه کاملاً از نسخه FSR 4 ، به PS5 Pro می آیند. با این حال ، سرنی تأکید کرد که این یک نسخه ساده از الگوریتم نیست و نسخه کامل به روزرسانی های توسعه یافته در PS5 Pro را منتشر می کند.
همچنین به نظر می رسد که پروژه آمتیست نقش مهمی در ارتقاء اینفوگرافیک AMD داشته است ، زیرا مارک سرنی گفت که برخی از کارهایی که در این همکاری انجام شده است ، به توسعه فن آوری های گرافیکی AMD در نسل بعدی کمک کرده است.
سرنی گفت:
قسمتهای بزرگی از DNA 5 یا هر نام ، سرانجام AMD از نوع مهندسی که من در این پروژه ساخته ام ، ناشی می شود. هدف از این پیشرفت فناوری است. هیچ محدودیتی در نحوه استفاده از این نوآوری ها وجود ندارد.
AMD با سرعت باورنکردنی پیشرفت می کند. کاری که من سعی می کنم انجام دهم این است که نسل بعدی کنسول ها را آماده کنم ، بنابراین زمان من چندین سال است.
به روزرسانی های فناوری PSSR هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارند ، اما باید به عنوان یک بروزرسانی نرم افزاری برای PS5 Pro در سال 2 منتشر شود.