بسیاری از طرفداران GTA 5 در این فکر هستند که آیا این بازی محتوای تک نفره جدیدی خواهد داشت یا خیر. کسانی که فایلها و کد منبع اخیرا فاش شده را بررسی کردند، ردپای فایلهایی را از چندین DLC تکنفره کشف کردند که از آن زمان لغو شدهاند.
زمانی که GTA 4 ورودی جدیدی در این سری بود، DLC تک نفره چیزی بود که توسعه دهندگان علاقه زیادی به ایجاد آن برای گسترش داستان بازی خود داشتند. در حالی که هنوز توسعه دهندگانی هستند که این کار را انجام می دهند، مدل کسب و کار سرویس گرا به طور گسترده ای پذیرفته شده است، حتی در فضای محتوای داستان محور.
GTA 4 یک موفقیت انتقادی و تجاری بود که تقریباً در آن زمان در صنعت بازی های ویدیویی بی سابقه بود. اگرچه GTA 5 از این رویکرد پیروی نکرد، اما DLC های قسمت چهارم، مانند The Ballad of Gay Tony و The Lost and the Damned، بازی را به اوج جدیدی رساندند و آن را به طور قابل توجهی بهبود بخشیدند.
بسیاری از طرفداران قدیمی این سری امیدوار بودند که DLC تک نفره برای GTA 5 نیز به همین صورت منتشر شود، اما این اتفاق هرگز رخ نداد (حداقل هنوز). جالب اینجاست که از طریق فایل ها و سورس کدهای لو رفته متوجه شدیم که در یک مقطع زمانی چندین DLC در حال توسعه برای GTA 5 و همچنین یک بازی به نام GTA Tokyo برای کنسول پلی استیشن 2 بود که متاسفانه لغو شد.
لو رفتن کد منبع GTA 5 فایل های DLC تک نفره بازی را فاش کرد
مقیاس این DLC های تک نفره متفاوت است، اما بزرگترین آنها واقعا چشمگیر و عظیم هستند. با توجه به آنچه در فایلها وجود دارد، حتی ممکن است شاهد یک شهر کاملاً جدید در بازی باشیم، و خوب، این چیز جدیدی برای این فرنچایز نیست، زیرا GTA 5 قصد دارد در یک مقطع زمانی به شهر آزادی بازگردد. GTA 4 و GTA Chinatown Wars.
کد منبع فاش شده GTA 5 تایید می کند که زمانی قرار بود Liberty City به عنوان یک الحاق در کنار بسته های مختلف دیگر (مشابه DLC های RDR 1) به بازی اضافه شود. برخی از این بسته ها Prologue DLC، Agent Trevor و LibertyV نام داشتند.
SynthPotato
تعدادی از این DLC های تک نفره در محتوای GTA Online ادغام شده اند که به چند دلیل منطقی است. از آنجایی که GTA Online یک محیط همیشه در حال تغییر است که میتواند از پرداختهای درون برنامهای پشتیبانی کند، منطقی است که Rockstar Games بهروزرسانیهای رایگان را به جای DLC که نیاز به پرداخت یکباره دارد، منتشر کند. علاوه بر این، انتشار چنین بسته هایی به بازیکنان این امکان را می دهد که همه این محتوا را به صورت چند نفره و با یکدیگر تجربه کنند.
با این حال، مسائل ذکر شده طرفداران سری را با تصمیم به انتشار DLC تک نفره ناامید نخواهد کرد. Rockstar Games سابقه طولانی در داستان سرایی قوی دارد و بخشی از داستان ذاتاً با محتوای چند نفره از بین می رود. نه تنها این، بلکه لیبرتی سیتی مکانی است که طرفداران قدیمی از دیدن دوباره آن بسیار خوشحال خواهند شد.
شنیدن این که Rockstar Games بسته الحاقی داستانی هشتم را برای GTA 5 لغو کرده است بسیار ناامیدکننده است.
میدانم چرا… سرمایهگذاری منابع بیشتر در GTA Online به جای توسعه محتوای تکنفره که کمترین درآمد را ایجاد میکند، صرفاً سودآورتر بود.
GameRollGTA
علاوه بر همه اینها، چندین فایل بازی قدیمی GTA Tokyo وجود دارد که نشان می دهد این بازی برای پلی استیشن 2 در حال توسعه بود اما در نهایت لغو شد. دوران پلی استیشن 2 توسط بسیاری به عنوان یک دوره طلایی برای این فرنچایز در نظر گرفته می شد و بازی های اسپین آف GTA: Vice City و GTA: San Andreas هنوز در خاطره ها هستند. به نظر می رسد که GTA Tokyo نیز بخشی از این سری اسپین آف بوده است، اما این یکی در مراحل اولیه توسعه رد شد.
ساخت GTA Tokyo برای پلی استیشن 2 واقعی بود، اما Rockstar Games آن را لغو کرد!
lmk_nathan42915
با توجه به اینکه هنوز با دوران پلی استیشن 2 فاصله داریم، به احتمال زیاد GTA Tokyo هرگز نور روز را نخواهد دید.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.