بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، متوجه شدیم که توسعه دهندگان Starfield با کمبود جدی زمان مواجه بودند که مشکلات زیادی را ایجاد کرد.
نقاط قوت
- محدودیت های زمانی منجر به تغییرات اساسی در آخرین ماموریت استارفیلد Masada 3 شد.
- برای صرفه جویی در زمان، ماموریت نهایی از مکان های ساخته شده قبلی استفاده کرد.
- وسعت استارفیلد ایجاد یک داستان منسجم را دشوار می کرد.
Starfield موفقیت بزرگی برای Bethesda بود. چون تعداد بازیکنانش در عرض چند ماه به 12 میلیون رسید. این بازی همچنین فروش کنسول Xbox را برای مدت کوتاهی افزایش داد و طرفداران اکنون منتظر بسته الحاقی Shattered Space هستند. با این حال، متوجه شدیم که همه چیز در توسعه بازی به آرامی پیش نرفت.
ویل شن طراح سابق صحنه استارفیلد اخیراً سفر دیوانهواری را که برای توسعه بازی طی کرده است با طرفداران به اشتراک گذاشته است. یعنی پایانی مناسب و حماسی برای گرد هم آوردن همه طرح ها. بینشهای Will Shen موانعی را که در طول توسعه بازی با آن مواجه میشوند آشکار میکند و ضرورت و عجله برای شکلدهی لحظات پایانی آن را برجسته میکند.
در طول رویداد GDC، ویل شن فاش کرد که ماموریت نهایی بازی در آخرین لحظات توسعه شکل گرفته است. ماموریت نهایی استارفیلد که در Masada 3 انجام شد، به دلیل محدودیت زمانی شاهد پیشرفت سریع بود. ویل شن، که سمتهای مختلفی از جمله سرپرست تیم طراحی صحنه را برعهده داشته است، میگوید اعضای تیم زمانی برای نفس کشیدن نداشتند.
ما فینال بزرگی را که قرار بود داستان ها را به هم گره بزند، از دست دادیم.
وقت نداشتیم.
این ماموریت که شامل نبردهای فضایی، نبرد زمینی و تغییر ابعاد میشود، به دلیل یک ضرورت محض و انحراف از طراحی RPG استودیو Bethesda به وجود آمد. دنیای وسیع استارفیلد نیز فرصت ها و چالش هایی را به همراه داشت. در حالی که فرصت کافی برای اکتشاف را فراهم می کرد، گفتن یک داستان منسجم در هزاران سیاره یک چالش مهم برای تیم سازنده بود.
فشار زمان ویل شن را وادار کرد که به استیو کورنت طراح اصلی صحنه تکیه کند. راه حل استیو کورنت هوشمندانه بود: “جهش ابعاد”. توسعه دهندگان به جای ایجاد یک منطقه جدید، مکان های آشنای قبلی را در ابعاد مختلف ارائه کردند. این پیچ و تاب با حفظ منابع ارزشمند توسعه، پایانی متمایز ارائه کرد.
در حالی که ابزار پرش ابعاد ممکن است کمک کرده باشد، تعدادی از بازیکنان احساس کردند که ماموریت نهایی به اندازه بقیه بازی قابل مقیاس نیست. در حالی که دیگران احساس می کنند که پایان بازی به طور کامل انتظارات آنها را برآورده نکرده است.
شایان ذکر است که ویل شن و استیو کورنت هر دو Bethesda را ترک کرده اند و اکنون مشغول کار بر روی پروژه های جدید در استودیوهای جداگانه هستند. فراتر از محدودیت های زمانی، داستان پشت تکمیل ماموریت نهایی Starfield بینشی از حل خلاقانه مسئله که اغلب در طول توسعه بازی رخ می دهد ارائه می دهد. این نبوغ توسعه دهندگانی مانند ویل شن و استیو کورنت را اثبات می کند که می توانند راه حل های خلاقانه ای را تحت فشار ارائه دهند.