در این بیانیه آمده است: «دیور اخیراً متوجه شد که فردی غیرمجاز به برخی از اطلاعات مشتریان ما دسترسی یافته است. ما بلافاصله اقداماتی را برای کنترل و مهار این حادثه در دستور کار قرار دادیم.»
محتوای این بیانیه، گزارش منتشرشده در روزنامه لوموند را نیز تأیید میکند.
این خانه مد تأکید کرده است که «پایگاه داده آسیبدیده، حاوی هیچگونه اطلاعات مالی نظیر جزئیات بانکی، شمارههای آیبان (IBAN) یا اطلاعات مربوط به کارتهای اعتباری نبوده است.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «تیمهای تخصصی دیور با همکاری کارشناسان برجسته حوزه امنیت سایبری، روند بررسی و پاسخ به این حادثه را ادامه میدهند و موضوع نیز به نهادهای نظارتی ذیربط گزارش شده است.»
این برند همچنین اعلام کرده است: «فرآیند اطلاعرسانی به مشتریانی که تحت تأثیر این رخداد قرار گرفتهاند، در حال انجام است.»
طبق گزارش روزنامه لوموند، مشتریان دیور در آسیا در صبح روز سیزدهم مه (به وقت پاریس) پیامی هشدارآمیز دریافت کردند که آنان را از وقوع سرقت اطلاعات مطلع میکرد. این پیام نشان میداد که نقض امنیتی یادشده در تاریخ بیستوششم ژانویه رخ داده است.
اطلاعات سرقتشده شامل نام، نشانی پستی، نشانی ایمیل و شماره تلفن مشتریان آسیبدیده بوده است.
دیور بههمراه برند لویی ویتون، یکی از دو نام برجسته در حوزه اوتکوتور (مد سطح بالا) محسوب میشود که تحت مالکیت گروه LVMH، بزرگترین تولیدکننده کالاهای لوکس جهان، قرار دارد.
بر پایه گزارش بانک HSBC، درآمد برند دیور در سال ۲۰۲۴ حدود هشت میلیارد و هفتصد میلیون یورو (معادل نُه میلیارد و هفتصد و چهل میلیون دلار) بوده است که سهمی حدود ده درصدی از فروش گروه LVMH را تشکیل میدهد. این در حالی است که برند لویی ویتون، بیستوپنج درصد از مجموع فروش این گروه را به خود اختصاص داده است.
منبع: https://www.itna.ir/news/84690/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%87%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%B1