پس از شایعات و سپس تایید مایکروسافت مبنی بر اینکه چندین نسخه انحصاری ایکس باکس (Sea of Thieves، Grounded، Pentiment و Hi-Fi Rush) بر روی کنسول های سونی و نینتندو عرضه خواهند شد، بسیاری از گیمرها این موضوع را به منزله اعتراف به شکست در رقابت کنسولی دانستند. با این حال، مایکل پچر، تحلیلگر Wedbush Securities، در آخرین حضور خود در Pachter Factor دیدگاه کاملا متفاوتی را به اشتراک گذاشت و معتقد بود که این یک ارائه نادرست از برنامه های واقعی مایکروسافت است.
او گفت که شرکت سازنده ویندوز و ایکس باکس قصد دارد در تجارت بازی برنده شود تا تجارت کوچک کنسول. آنها می توانند با دنبال کردن یک استراتژی قیمت گذاری بسیار تهاجمی تر روی سخت افزار کنسول و حفظ آن به این هدف دست یابند. اما این یک برنامه مایکروسافت نیست. در عوض، آنها از محتوایی که پس از خرید دارند استفاده می کنند تا تعداد کاربران Game Pass را به بیش از 100 میلیون افزایش دهند.
من فکر میکنم توسعه و ارتقای Game Pass همیشه تأییدی بر این بوده است که Xbox یک پلتفرم است و لزوماً محدود به یک دستگاه نیست. دستگاهی که شما را به یک مکان محدود می کند. من فکر می کنم مایکروسافت در آینده ای که کنسول وجود ندارد و همه با ترمینال به اینترنت و فضای ابری متصل هستند و بازی های خود را پخش می کنند، کاملاً خوشحال خواهد بود.
Game Pass استراتژی بلندمدت آنهاست و من فکر می کنم مایکروسافت در اوایل این تجارت متوجه شد که آینده در فضای ابری است و اگر مجبور نباشید کنسول بفروشید، بازار هدف شما از 200، 250، 300 میلیون خواهد شد. افرادی که کنسول دارند تا 3 یا 4 میلیارد نفر که این بازی را انجام می دهند. درست همانطور که نتفلیکس می پرسد “چند نفر تلویزیون تماشا می کنند؟” » جواب 4 یا 5 میلیارد است. نتفلیکس اکنون 260 میلیون کاربر دارد.
ساتیا نادلا معمار است و فیل اسپنسر مسئول استراتژی کلی است. آنها در تلاش هستند تا 250 میلیون مشترک Game Pass را بدون کمک کنسول خود به دست آورند.
آیا مایکروسافت کاری می تواند برای پیروزی در این نسل انجام دهد؟ البته که ممکن است؛ Game Pass را لغو کنید و قیمت Xbox را کاهش دهید. اگر آنها ایکس باکس را 200 دلار بسازند و به همه اعضای Game Pass بگویند که ما یک Xbox به قیمت 20 تا 50 دلار به شما می دهیم زیرا قبلاً برای Game Pass پرداخت کرده اید، آنها از سونی پیشی می گیرند. مطمئناً آنها پول خود را از دست می دادند، اما آنها این کار را انجام می دادند. اگر مایکروسافت می خواست بر این نسل پیروز شود، بدون شک در انجام این کار تهاجمی خواهد بود.
این چیزی نیست که مایکروسافت سعی در انجام آن دارد. آنها سعی می کنند با آوردن بازی ها به 3 میلیارد نفر – نه 300 میلیون نفر، صنعت بازی را در اختیار بگیرند. این تمام رویکرد آنهاست و اگر با شما صادق باشم، رویکرد Game Pass این است که قیمت را از 15 دلار در ماه به 10 دلار یا حتی کمتر کاهش دهد و سپس با پشتیبانی تبلیغاتی از آن پشتیبانی کند. هر بار که یک بازی را بارگذاری می کنید، باید یک تبلیغ را تماشا کنید.
مردم آن را خواهند پذیرفت و مایکروسافت پول زیادی به دست خواهد آورد. افراد بیشتری بازی خواهند کرد و هزینه کمتری برای این امتیاز پرداخت خواهند کرد. بنابراین فکر می کنم آنها برنده می شوند. آنها فقط برنده مسابقه کنسول نیستند.
یک لحظه به آینده فکر کنید. شما Hellblade 2 را دریافت خواهید کرد. شما همچنین The Outer Worlds 2 را دریافت خواهید کرد و یکی از این روزها The Elder Scrolls 6 را بازی خواهید کرد. شما کل کاتالوگ Call of Duty را خواهید داشت و World of Warcraft را به عنوان بخشی از Game Pass دریافت خواهید کرد. بله، آنها به 200 میلیون مشترک خواهند رسید و به نظر من عملکرد و رویکرد آنها فوق العاده است.
من فکر می کنم این تصور در میان سهامداران مبنی بر باخت مایکروسافت به سونی کاملاً اشتباه است. آنها جنگ کنسول را باختند و اگر این معیار ارزش شماست که باید کنسول های بیشتری بفروشید، خوب، من نمی توانم چیزی بگویم. اما اگر سوال این است که کدام شرکت سود بیشتری خواهد داشت، من می گویم مایکروسافت 10 یا 100 برابر.
این در واقع یک برنامه بلند مدت است. ساتیا نادلا بیش از شش سال پیش گفت که میخواهند Game Pass نتفلیکس دنیای بازی باشد. با این حال، رشد صنعت اشتراک بازی تا حد زیادی متوقف شده است. مایکروسافت اخیرا تأیید کرده است که Game Pass بیش از 34 میلیون مشترک دارد، از جمله سطح Core، که قبلا به نام Xbox Live Gold شناخته می شد.
تست بعدی اضافه شدن گسترده بازی های Activision Blizzard به سرویس اشتراک فوق الذکر خواهد بود. این اقدام در تاریخ 28 مارس 2024 (9 آوریل 1403) با عنوان Diablo 4 آغاز خواهد شد. با ورود Call of Duty و احتمالاً World of Warcraft، این احتمال وجود دارد که تعداد مشترکان فعال به طور قابل توجهی افزایش یابد. با این حال، 200 میلیون در حال حاضر مانند یک رویا به نظر می رسد. مایکل پچر به مایکروسافت پیشنهاد کرد که یک دانگل و یک کنترلر برای همه مشترکین Game Pass بفرستد تا آنها را تشویق کند تا از طریق فضای ابری بازی کنند. مشکل این است که رشد بازی های ابری نیز در حال حاضر نسبتا کند به نظر می رسد.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.