سیاست تنوع، برابری و گنجاندن (DEI) در ماههای اخیر به موضوع داغ صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. تعداد کمی از بازیکنان از این مفاهیم حمایت می کنند، در حالی که دیگران آنها را بی اهمیت یا مخرب می دانند. با این حال، به نظر می رسد DEI اینجا است تا در صنعت بماند زیرا شرکت های بیشتری به دنبال پذیرش آن هستند.
سازنده بازی Call of Duty اعلام کرده است که قصد دارد تنوع، برابری و گنجاندن را به طور کامل در تمام پروژه های آینده خود پیاده کند. بسیاری از مردم بر این باورند که مفاهیم تحمیلی مانند DEI بازی های ویدیویی را مسخره می کند و روایت را به سمتی نامطلوب سوق می دهد که در نهایت به تجربه کلی بازی آسیب می رساند.
Activision اخیراً سایت خود را برای نشان دادن حمایت خود از تنوع، برابری و گنجاندن به روز رسانی کرده است. این شرکت حتی یک برنامه جامع به نام Rundown 2.0 معرفی کرده است که تضمین می کند تمام پروژه های آینده این اصول را در بر می گیرند. این برنامه دارای سه محور اصلی است: DEI در میان همکاران، اکتیویژن گیمز و عموم.
رئیس این شرکت اعلام کرد:
موفقیت ما از بازیکنان ما ناشی می شود. بنابراین، برای اینکه بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، باید محیطی از تنوع، برابری و شمول را ایجاد کنیم.
این موضوع روی روایت و شخصیتهای Black Ops 6 نیز تأثیر گذاشت و Activision همچنین اعلام کرد که مدیران DEI را در هر یک از استودیوهای خود منصوب میکند.
جالب اینجاست که ایلان ماسک اخیرا گفته است که تحمیل تنوع، برابری و گنجاندن در بازی ها این هنر را از بین می برد. بازی ساز Ori نیز اعلام کرده است که این مفاهیم با کار آنها ناسازگار است.