تیم DirectX مایکروسافت از ویژگی جدیدی به نام Advanced Shader Delivery رونمایی کرده است. این ویژگی برای اولین بار برای Rog Xbox Ally و Rog Xbox Ally X در دسترس است ، اما به رایانه های شخصی ادامه می یابد.

مایکروسافت اعلام کرده است که ماه آینده ، چابکی اختصاصی برای توسعه دهندگان بازی برای اجرای این ویژگی در عناوین آینده و در بازی های موجود در دسترس خواهد بود.
تحویل Advanced Shader ، که با همکاری تیم های Xbox و AMD توسعه یافته است ، برای حل یکی از مهمترین مشکلات بازیکنان پلتفرم PC ، مانند لکنت Shader معرفی شد.
تیم DirectX گفت:
ما خودمان را با تیم های Xbox و AMD برای داده های SHIDAR مجری همراه کرده ایم و برنامه Xbox PC را برای بازی های کلیدی توزیع می کنیم. این روش نه تنها منجر به اجرای سریع بازی ها می شود ، بلکه بسیاری از استراحت ها و روزنامه هایی را نیز برطرف می کند که بر عملکرد تأثیر می گذارد.
به عنوان مثال ، در بازی Avowed of Osidian Entertainment Studio ، تیم های مهندسی ما مشاهده کردند که زمان راه اندازی بازی 5 ٪ کاهش یافته است. این بدان معناست که بازیکنان سریعتر به تجربه بازی دسترسی دارند و طول عمر باتری دستگاه به یک گیم پلی واقعی اختصاص می یابد ، نه به درمان و تدوین ظرافت.
این فرایند شامل یک روش جدید برای جمع آوری داده های shidar از هر بازی است و آن را در یک پایگاه داده شیء مبتنی بر حالت جدید به نام حالت (SODB) پیچیده می کند. مهندسان DirectX موفق شدند کامپایلر Shidar را از خلبان گرافیک جدا کنند و داده های بازی را در SODB با کامپایلر Cloud ترکیب کنند تا یک پایگاه داده سایه پیش ساخته (PSDB) ایجاد کنند.
این پایگاه داده یک شیدر از پیش پر شده است ، سپس می توان آن را از طریق فروشگاه Xbox توزیع کرد و Shidar محلی را تکمیل کرد. هنگامی که یک بازی برای اولین بار کار می کند ، او می فهمد که تمام سایه بان های لازم از قبل در حافظه پنهان ویندوز موجود هستند و بنابراین می توانند مرحله تدوین را در دستگاه بازی رد کنند. اگر دستگاه به روزرسانی دریافت کند ، برنامه این تغییر را تشخیص می دهد و به طور خودکار حافظه نهان Shidar را به روز می کند.
