به گزارش روز دوشنبه ICTNN، سید محمد امامی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: طی هفت ماهه سال گذشته 121 هزار و 420 شکایت در سامانه 195 ثبت و پاسخگویی به شکایات ثبت شد که در حال حاضر 115 هزار و 613 شکایت وجود دارد.
وی قطع تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت خدمات ارائه شده، عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه و عدم جمع آوری خدمات را از جمله موارد مکرر شکایات ثبت شده در سامانه 195 عنوان کرد.
معاون امور پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره زمان پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: اکثر شکایات ثبت شده در سامانه در کمتر از دو روز رسیدگی می شود، اما از آنجایی که رسیدگی به درخواست پوشش و تقویت شبکه مستلزم رسیدگی به شکایات است. ایجاد و بهره برداری از سایت و دکل مخابراتی است که فرآیند آن زمان می برد.
وی درباره زمان بر بودن فرآیند پاسخگویی به شکایات مربوط به پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه گفت: ایجاد سایت و نصب دکل و استفاده از آن نیازمند همکاری مردم، سازمان های مرتبط مانند شهرداری ها و ارگان های دولتی و… در بسیاری از موارد هماهنگی و کسب مجوز از این موسسات زمان می برد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات