در چند روز گذشته اخباری مبنی بر باقی ماندن حجم زیادی از کارت های سوخت در شرکت ملی پست منتشر شد و معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست می گوید چندین موضوع از جمله اشتباه در این زمینه موثر بوده است. مشکل آدرس و پرداخت
محمد احمدی – معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست – در گفت وگو با ICTNN، درباره علت باقی ماندن حجم بالای کارت های سوخت در شرکت پست توضیح داد: در زمینه کارت های سوخت، مشکلات متعددی داریم. اول اینکه، یک یا دو مشکل وجود دارد. اول از همه، واضح است که بسیاری از آدرس هایی که باید روی کارت سوخت باشد، مشکل دارند و تحویل درست بسته ها برای ما تقریبا غیرممکن است.
وی افزود: دوستان سامانه کارت هوشمند سوخت نیز از این مشکل مطلع هستند که دلایل متعددی دارد; یکی از دلایل این است که ایمیل های مبتنی بر وب سرویس ارتباط با داده های پستی خود را از پایگاه داده استاندارد و کد پستی استخراج نمی کنند. . بنابراین، برخی از پیام ها به دلیل عدم اتصال به وب سرویس، آدرس اشتباه دارند.
احمدی بیان کرد: این اتفاق به این دلیل است که کارت سوخت در طول سال به دلیل برخی مسائل تولید متعادلی ندارد و اکنون درخواست ها و سفارش ها گرفته می شود و بعد دو تا سه ماه متوقف می شود، سپس حجم زیادی درخواست تولید می کنند. پارسال تقریبا از شهریور تا تقریبا دی ماه کمترین تعداد کارت سوخت را اداره پست دریافت کرده است. در برخی ماهها مقدار کم بود، اما به عنوان مثال در ماههای بهمن و اسفند این ارقام به 700000 محموله رسید. بنابراین این بحث دو مشکل ایجاد می کند.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه سخنان خود توضیح داد: اولاً به دلیل اینکه برخی از آدرس ها دارای خطا هستند، حجم نامه های با آدرس نادرست در سیستم ما به یکباره افزایش می یابد و نکته دوم این است که به دلیل بین زمان درخواست و تولید و تحویل کارت ها به اداره پست مشخص می شود. در این میان، برخی از دارندگان کارت در حال جابجایی هستند، بنابراین آدرس ها در حال تغییر هستند.
وی افزود: دلیل اصلی افزایش حجم مرسولات در باجه های انتظار همین دو نکته است. اما آنچه مهمتر است این است که چالش های دیگری نیز به آن اضافه شده است که یکی از آنها افزایش قیمت کارت سوخت است. مبلغ دریافتی کارت سوخت 10 هزار تومان بود که بر اساس مصوبه پایان سال گذشته 100 هزار تومان شد، بنابراین یکی از مسائلی که با آن مواجه بودیم همین موضوع بود زیرا چالش مردم با عنوان مصرف با آن مواجه شد. همکاران ما
وی تصریح کرد: به همین منظور جلسات مستمری با طرح کارت هوشمند سوخت و سایر مدیران داشته ایم که در نتیجه حجم ارسال به دکه ها افزایش یافته و باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه شود، البته راهکارهایی نیز وجود دارد. ارائه شده است. می توان به موضوع تغییر فرآیند ثبت آدرس مبدا اشاره کرد.
وی ادامه داد: در واقع سیستم های ما ابتدا وقتی خودروهای شماره گذاری شده جدید با کارت سوخت اصلی خود صادر می شوند یا کسانی که به دنبال ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند، قبل از اینکه بر اساس اظهارات شخص آدرس گرفته شود، باید از روی اطلاعات ارسال شود. آدرس ها باید اصلاح شود یا حتی در مواردی که خوداظهاری وجود دارد باید از خدمات شناسایی موقعیت مکانی شرکت ملی پست استفاده شود تا با اطمینان بدانیم مصرف کنندگان در آدرسی که اعلام می کنند حضور دارند.
احمدی دومین درخواست را شناسایی محل و نشانی صحیح افراد عنوان کرد و ادامه داد: موضوع دیگر پرداخت است که فرآیند توزیع کارت سوخت را به چالش تبدیل کرده و یا حتی به باجه های انتظار مراجعه می کنند. با این مشکل پرداخت بیشتر طول می کشد بنابراین یک صف ایجاد می شود و در نهایت نارضایتی او لبه پست را می گیرد.
وی افزود: خواهشمندیم این مبلغ از قبل دریافت شود تا چالش مشابهی برای ما نباشد، همچنین از آنجایی که به شماره صاحبان محموله ها دسترسی نداریم، لطفا به گیرندگان پیام ارسال کنید که سوخت کارت در دفاتر و مدیریت گذاشته شود، دریافت شود، ارسال شود.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در پایان گفت: رسیدگی به این حادثه توسط سامانه کارت هوشمند سوخت یا سایر دستگاه های متولی انجام شود.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات