دومین جلسه ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی برگزار و در این جلسه مصوبات مهمی برای خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) به تصویب رسید.
به گزارش ICTNN، دومین جلسه ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی به منظور هم افزایی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) با حضور دستگاه ها، اپراتورها، پیام رسان های داخلی از بخش خصوصی و فعالان این عرصه. در این دیدار استفاده از ظرفیت این اجتماع بزرگ مذهبی جهان برای انتقال صدای مظلوم فلسطین و شهادت اسماعیل هنیه و همچنین محورهای سلامت اربعین، اخبار جعلی مورد تاکید قرار گرفت. ، مشکلات حمل و نقل زائران، راستیآزمایی خدمات ارتباطی از طریق اپراتورها و پیامهای رسانههای داخلی و… بحث و تبادل نظر شد.
گروه های فرهنگی را به کمیته های فعال در ستاد اربعین متصل کنید
بر اساس این گزارش، حجت الاسلام احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور، در ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی، ارتباط گروه های فرهنگی با کمیته های فعال را بر اهمیت ویژه ای برشمرد و گفت: برخورد با اخبار جعلی و کذب یکی از موضوعات است. از مهمترین دغدغه های ستاد اربعین کشور است. به همین منظور تمهیداتی اندیشیده شده است تا اطلاعات دقیق و به موقع در مورد نیازهای زائران منتشر شود.
وی افزود: باید از توانمندی های ایجاد شده در این گردهمایی استفاده شود و از تمام توان ملی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران استفاده شود.
همگرایی در ارائه خدمات به زائران حسینی (ع) در کشور
در ادامه، حمیدرضا زندی – رئیس ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی – با اشاره به اهمیت همگرایی در ارائه خدمات ارتباطی توسط اپراتورها و پیام رسان های ملی، گفت: با توجه به برنامه ها و خدماتی که هر یک از اپراتورها و پیام رسان های ملی برای کمک به ارائه خدمات ارتباطی ارائه کردند. زائران بر این باورند که این خدمات باید برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مردم تجمیع شود.
وی با بیان اینکه خدمات اپراتورهای همراه اول، رایتل و ایرانسل برحسب مسئولیت اجتماعی به زائران ارائه می شود و سرویس ویژه معلولان نیز در سال جاری به این خدمات اضافه شده است، تاکید کرد: سه اپراتور وجود دارد. مستقر در عراق در 15 نقطه از مسیر موکب و در هفت پایگاه مرزی خدمات زیربنایی توسط اپراتورها ارائه می شود.
رئیس ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرد که بر اساس برنامهریزیهای سه اپراتور، به دنبال این هستیم که نرخ ارتباطی کمتری نسبت به همتای عراقی خود در ایام اربعین حسینی (ع) در اختیار اپراتورها قرار دهیم و این اپراتورها. به دنبال مجوزهای لازم برای ارائه خدمات باشید.
رئیس ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی، ویژگیهای شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» و کمپین «هر موکبی پرچم فلسطین و هر زائری یک شفیع» را برشمرد و افزود: موضوع فلسطین و شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه از جمله مطالبی است که در اربعین حسینی توسط فعالان فرهنگی و رسانه ای برجسته می شود تا صدای مردم مظلوم فلسطین به گوش برسد. جهان از طریق این اجتماع بزرگ مذهبی.
راه اندازی چت ربات هوش مصنوعی مرکز ملی فضای مجازی در پیام رسانی داخلی
در پایان این جلسه مصوب شد که پیام رسان های سراسری علاوه بر ارائه سرویس تماس تصویری مشابه سال های گذشته، سرویس مکان یابی که ده ها مسجد، موکب ها و هیئت ها را به صورت محلی ضبط کرده و تحت عنوان «چه خبر است» فعال است. اطراف من» انجام می شود همچنین خدمات مبادله ارز اربعین و خدمات بدون اینترنت به زائران ارائه شود.
دستیار هوشمند اربعین با نام «معاون زائر» که با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و پیام رسان های داخلی به زائران ارائه می شود نیز در این پلتفرم ها و همچنین سرویس اطلاع رسانی مفقودین، محل موکب های ایرانی و اماکن دارای وای فای – از جمله خدمات پیام رسان ها در ایام اربعین حسینی (ع).
بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، ارائه اینترنت با قیمت مناسب، جمع آوری و انتشار مطالب با کیفیت، نمادسازی و راه اندازی کمپین های فرهنگی با تاکید بر وحدت مسلمانان جهان، مبارزه با اخبار جعلی و جعلی و فعال سازی قابلیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در کشور جزو مصوبات این کرسی بود.
در ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی، نمایندگان وزارت ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اربعین کشور، سازمان تبلیغات، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری تهران و مداگان حضور داشتند. خانه ، تبیان، سازمان اوج و پیام رسان آیتا، بله، آی گپ و اپراتورهای ایرانسل، رایتل و همراه اول و جمعی از فعالان فرهنگی حوزه فضای مجازی حضور داشتند و برای هم افزایی بیشتر به ارائه دیدگاه ها و خدمات خود پرداختند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات