اگر کاربران دستگاهی دارند که قبل از شروع طرح رجیستری فعال شده است، می توانند با استفاده از فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت دائمی سیم کارت خود قرار دهند و سپس فرآیندهای سیستم همتا، مانند انتقال مالکیت، را برای آن کامل کنند.
به گزارش ICTNN، اگر دستگاهی با دو سیم کارت (دارای دو اسلات برای قرار دادن سیم کارت) دارید که قبل از شروع طرح رجیستری فقط از یکی از اسلات های آن استفاده کرده اید، اگر اکنون سیم کارت را در محل دوم قرار دهید، دریافت می کنید. یک پیامک به شما هشدار می دهد که دستگاه غیرقانونی است. برای شما ارسال خواهد شد.
برای رفع مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دستگاه دوم، باید قبل از راه اندازی دستگاه، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که روی دستگاه بود انجام داد. همچنین، برای افزودن موفقیت آمیز یک دستگاه، باید این فرآیند را با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری در دستگاه شما بود انجام دهید و نه با سیم کارت دیگری.
برای افزودن یک دستگاه، ابتدا باید به سیستم همتا متصل شوید. برای ورود به سامانه همتا می توانید به سایت www.hamta.ntsw.ir مراجعه کنید و یا با کد دستوری *7777* یا اپلیکیشن همتا وارد سامانه همتا شوید و دستگاه را اضافه کنید. برای ثبت سیم کارت دوم با استفاده از وب سایت، ابتدا باید به سایت سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای ورود به سامانه می توانید ابتدا از شماره سیم کارت استفاده کرده یا در سامانه ثبت نام کنید و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید.
در این مرحله شماره سیم کارتی که قبل از شروع طرح روی دستگاه بوده را وارد کرده و دکمه اتصال را انتخاب کنید. یک رمز عبور موقت به شماره شما ارسال می شود. رمز موقت را وارد کرده و کارت خود را در سیستم همتا وارد کنید. پس از ورود به کیف مدرسه خود در سیستم همتا، در قسمت مدیریت دستگاه، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد کرده و گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
شناسه (IMEI) دستگاه به تعداد اسلات های دستگاه (شیار سیم کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری و یا با شماره گیری *#06# قابل مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سیستم همتا، باید از 15 رقم اول این شناسه (IMEI) بدون هیچ علامت اضافی (کاما، خط تیره و غیره) استفاده شود.
اگر گوشی شما دو سیم کارته است، پس از وارد کردن شناسه اول (IMEI)، سیستم به طور خودکار مشکل را تشخیص داده و پیامی مبنی بر وارد کردن شناسه دوم دستگاه (IMEI) برای شما ظاهر می شود و باید شناسه را وارد کنید. (IMEI) دوم، دستگاه خود را وارد کنید.
اگر تلفن شما دو اسلات دارد (با دو اسلات برای قرار دادن سیم کارت) اما پیام مربوطه ظاهر نمی شود و نمی توانید شناسه (IMEI) دستگاه دوم خود را به همتا بگویید یا اگر دستگاه شما در یک مکان است اما سیستم متعلق به آن است. برای شما، شناسه (IMEI) لازم است، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره 096366 تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید.
در صورتی که شناسه های اعلام شده (IMEI) دارای سابقه فعالیت با سیم کارتی باشند که در حال حاضر در سبد خرید هستید، قبل از شروع طرح ثبت نام در شبکه اپراتور در داخل کشور، فرآیند با موفقیت انجام خواهد شد. سپس با انتخاب گزینه “Manage Devices” از منوی سمت راست می توانید شناسه (IMEI) اضافه شده به جدول را به همراه برند و مدل دستگاه مشاهده کنید.
افزودن دستگاه از طریق کد سفارشی *7777
برای افزودن دستگاه از طریق کد دستوری، ابتدا با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه شما بود، کد دستوری *7777* را شماره گیری کرده و دکمه تماس را انتخاب کنید. سپس شماره مربوط به گزینه “Add device” یعنی 4 را وارد کنید. در مرحله بعد باید ID (IMEI) دستگاه خود را وارد کرده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.
اگر دستگاه شما یک دستگاه دو سیم کارته است، پس از وارد کردن شناسه اول (IMEI)، سیستم به طور خودکار مشکل را تشخیص داده و پیامی با مضمون «شناسه (IMEI) دستگاه دوم را وارد کنید» ظاهر می شود و باید شناسه را وارد کنید. (IMEI) دوم، دستگاه خود را وارد کنید. سپس باید با وارد نمودن عدد 1 صحت اطلاعات وارد شده را تایید نمایید.اگر دستگاه دارای یک سیم کارت باشد یک شناسه (IMEI) و اگر دستگاه دارای دو سیم کارت باشد هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می شود. . در نهایت اگر شناسه های اعلام شده (IMEI) با سیم کارتی که با آن کد 7777* را شماره گیری کرده اید سابقه فعالیت در شبکه اپراتور ملی داشته باشند، قبل از شروع طرح ثبت نام، فرآیند با موفقیت انجام می شود.
بیشتر بدانید
چگونه بفهمیم چند سیم کارت به نام ماست؟
دستگاه های استاندارد و معتبر دارای شناسه (IMEI) به تعداد اسلات سیم کارت هستند که روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری *#06# قابل مشاهده است. اگر یک دستگاه دو سیم کارت دارید که قبل از شروع طرح خود با سیم کارت از آن استفاده کرده اید، اما IMEI های نشان داده شده روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری *#06# یکسان هستند، با سمتا ساماتا تماس بگیرید. مرکز پاسخگویی با شماره 096366 تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید.
پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه های دو سیم کارته
در سیستم همتا به همتا، هر دستگاه، صرف نظر از تعداد اسلات ها، به یک سیم کارت تعلق دارد. اگر دستگاه شما دارای دو سیم کارت (دارای دو اسلات سیم کارت) است، باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه دستگاه (IMEI) شما متعلق به یک سیم کارت خواهند بود. بنابراین، هنگامی که سیم کارتی غیر از سیم کارت صاحب دستگاه را در سیستم همتا قرار می دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.
همانطور که در این پیامک ذکر شده است، از آنجایی که قرار دادن این سیم کارت جدید در دستگاه به دلیل خرید و فروش نبوده، بلکه صاحب دستگاه یکی از سیم کارت های خود را در دستگاه قرار داده است، بنابراین نیازی به اقدام خاصی نیست.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات