آنچه در استفاده از سیستم دولت سیار بسیار حائز اهمیت است عدم محدودیت زمانی و مکانی در دریافت خدمات، کاهش هزینه دسترسی به خدمات و امکان دسترسی عمومی و برابر برای تمامی اقشار جامعه و به دنبال آن تحقق عدالت اجتماعی و کاهش است. فساد. .
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
ایجاد یک محیط امن برای تسهیل ارائه خدمات، حفاظت از حاکمیت داده ها، احراز هویت افراد با استفاده از استانداردهای جهانی و دستاوردهای زیست محیطی از جمله مزایای دولت است. البته نباید فراموش کرد که علاوه بر دولت، دستگاههای دیگری نیز از این سامانه استفاده میکنند تا از تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان در بستری امن، افزایش سرعت، امنیت اطلاعات، کیفیت خدمات و احترام به ارباب رجوع بهرهمند شوند. نظام اداری و شفافیت در ارائه اطلاعات و خدمات. بودن.
در مرحله توسعه اپلیکیشن و همچنین وب دولت موبایل، نسخه تحت وب به طور کامل با سرویس های موجود در اپلیکیشن همگام شده است تا با پوشش دادن تمامی سرویس های اپلیکیشن با طراحی مناسب در تمامی مرورگرها قابل استفاده باشد. فولادیان توضیح داد.
مدیرکل نظارت و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیک افزود: سامانه وب دولت همراه همانند جدیدترین نرم افزارهای روز دنیا امکان ورود کاربران با استفاده از کد QR (کد پاسخگویی سریع) را فراهم کرده است. یکی از موضوعات مورد علاقه در پیاده سازی اپلیکیشن های دولتی تحت وب و موبایل، حفظ محرمانه بودن اطلاعات است که در «مدیریت جلسات کاربر» در نظر گرفته شده است.
به گزارش ICTNN، ادغام و ارائه خدمات دولتی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات سیار اقدامی است که سامانه «دولت سیار» دنبال می کند. این سامانه تمامی خدمات دولت الکترونیک را به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته از طریق مشارکت شهروندان از طریق ابزارهای مختلف موبایلی در اختیار شهروندان قرار می دهد. در این سامانه، سازمان فناوری اطلاعات ایران در قالب دستگاه اجرایی مسئول و اپراتورهای تلفن همراه و کلیه دستگاه های اجرایی در قالب دستگاه اجرایی همکار در نظر گرفته شده است.
وی در تشریح سازوکار فنی و توسعه پلت فرم دولت همراه گفت: در فرآیند پیاده سازی این خدمات، هر وب سرویس به صورت جداگانه از مراکز داده دستگاه ها دریافت می شود و ضمن پیاده سازی در بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات ( NIX)، متناسب با نوع سرویس و درخواست دستگاه اجرایی سرویس دهنده در یکی از پورت های اپلیکیشن، پیامک، USSD و WEB دولت همراه اجرا می شود.
وی افزود: 19 سرویس از 18 دستگاه مختلف در قالب کد دستوری USSD پیاده سازی شده است که قابل ارائه به عموم مردم است. همچنین تعداد کاربران فعال پلتفرم موبایل دولتی به 9 میلیون و 130 هزار کاربر رسیده است.
مدیرکل نظارت و نظارت بر اجرای دولت الکترونیک تصریح کرد: از میان تمامی خدمات موجود در دولت همراه، استعلام سبد حمایتی محصول برای اقشار کم درآمد، استعلام کلیه شماره تلفن های همراه و ثابت و اینترنت adsl در حوزه دولت است. نام کاربری، استعلام خدمات تامین اجتماعی و رفاهی، استعلام، استعلام مدرک وزارت علوم و رشته آموزشی یکی از پرکاربردترین خدمات دولت همراه است.
مجید فولادیان، مدیرکل نظارت و نظارت بر اجرای دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت و گو با خبرنگار ICTNN، درباره بحث جمع بندی و آماری در دولت همراه گفت: در اپلیکیشن های دولت همراه و وب آپلود شد.
بر اساس این گزارش، دولت همراه پروژه ای است که سازمان فناوری اطلاعات ایران از پایان سال 1395 خدمات دولت الکترونیکی (G2C) را به صورت یکپارچه و متمرکز به شهروندان ارائه می کند. دسترسی به خدمات پلت فرم دولت همراه از طریق چهار پورتال ملی خدمات دولت همراه، اپلیکیشن، کد USSD 4* و شماره پیامک 4040. دولت همراه در واقع نسخه توسعه یافته و تکمیلی خدمات دولت الکترونیک است که با توسعه دولت همراه، به تدریج تمامی خدمات الکترونیکی دستگاه ها و سازمان های اجرایی به آن اضافه می شود.
به گزارش روز چهارشنبه ICTNN، هم اکنون بیش از 8.5 میلیون ایرانی برای بهره مندی از 107 خدمات دولت الکترونیک به دولت پیوسته اند. ظهور دولت الکترونیک در جهان بیش از 30 سال پیش است و ایران چند سالی است که قدم های خوبی در این زمینه برداشته است.
فولادیان بابیان اینکه هم اکنون خدمات بیمه سلامت و ثبت اسناد و املاک کشور بر مبنای دولت همراه ارائه شده است، اضافه کرد: اخیرا 2 خدمت بیمه سلامت و ثبت اسناد و املاک کشور به دولت همراه اضافه شده است. خدمات پلت فرم در این راستا خدماتی مانند بیمه سلامت که شامل خدمات شهروندی و واجد شرایط بودن و همچنین ثبت اسناد و املاک کشور از جمله استعلام اصالت اسناد مالکیت و استعلام اطلاعات پایگاه هویت ملی اشخاص حقوقی می باشد. ارائه شده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری