مدیر سابق پلی استیشن ، شوی یوشیدا ، معتقد است که بازار بازی استودیوی ژاپنی سونی واقعاً دشوار بود و این یکی از دلایل اصلی بسته شدن استودیو بود.

جوشیدا ، که در آغاز 5 سال پس از پنج سال از پلی استیشن خارج شد ، در مصاحبه های بی شماری در حرفه خود در این شرکت صحبت کرد. آخرین مصاحبه وی در Podcast Salgre Symbols PlayStation انجام شده است. جوشیدا در پاسخ به این سؤال که در مورد بسته شدن استودیوی پلی استیشن ژاپن و دیدگاه طرفداران ، گفت که عدم تمرکز سونی در استودیوی ژاپن نتیجه شرایط بازار است.
او مسیر را توضیح داد:
در روزگار من ، مردم از طرف من موفقیت هایی می نویسند ، اما یکی از مواردی که من موفق نشدم این بود که یک بازی خدماتی موفق داشته باشم و دیگری این بود که من نتوانستم بازی ها را در ژاپن موفق تر کنم.
وی ادامه داد:
به استثنای Gran Turismo ، محصولات خوبی داشتیم ، اما AAA موفق نبودیم. با گسترش بازی های بزرگ ، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بازی های ایندی این جاروبرقی را پر کرده اند و به نظر می رسد بازار بازی های AA ناپدید شده است. بیشتر IP هایی که استودیوی ژاپن در همان دسته بازی های کوچکتر و AA قرار داشتند و بازار این نوع بازی ها واقعاً دشوار بود. به عنوان مثال ، پس از Gravity Rush 2 ، (کارگردان بازی ، Kicichiro Toyama) سعی کرد مفهوم جدیدی را معرفی کند ، اما ما نمی توانیم هیچ یک از ایده های جدید او را تأیید کنیم ، حتی اگر واقعاً جالب باشند.

یوشیدا آقای تویاما را توضیح داد:
ذهن من را به یاد می آورم که پروژه آن شبیه به آنچه شرکت از آن پشتیبانی نمی کرد ، بود. این شرکت به دنبال عناوین AAA بود و ما واقعاً در توسعه این بازی مشکل داشتیم.
یوشیدا همچنین به بازی Ratatan اشاره کرد که به عنوان ادامه معنوی پاتاپون در نظر گرفته می شود و می گوید چنین بازی هایی همان آثاری هستند که سونی در حال حاضر نیست ، اما میراث استودیوی ژاپن را ادامه می دهد.
سونی استودیوهای ژاپن را در ماه آوریل بسته و اکثریت قریب به اتفاق کارمندان آن برکنار شدند. استودیوی نمادین بازی هایی مانند Ape Escape ، Gravity Rush و Knack را ساخته بود.