تنها چند هفته پس از تغییرات عمده در سرویس Game Pass، گزارشهای جدید نشان میدهد که مایکروسافت در حال بررسی اضافه کردن یک لایه بازی ابری به این سرویس است.
طبق گزارشهای Jez Corden از Windows Central، مایکروسافت در تلاش است تا سطحی از GamePass را ارائه دهد که فقط شامل بازیهای سرویس ابری به عنوان گزینه ارزانتر و در دسترستر باشد.
هدف کلی دو عنصر بیان شده است. اول، جذب کسانی که از هزینه خرید کنسول صرف نظر کرده اند، و دوم، جذب دارندگان کنسول های رقیب که ممکن است بدون خرید ایکس باکس به کاتالوگ بازی Game Pass علاقه مند شوند.
علاوه بر این، آزمایش سطح Friends and Family سرویس Game Pass به طور کامل کنار گذاشته نشده است. کوردن در مورد شایعات مربوط به نسخه احتمالی این طرح صحبت می کند که به پنج نفر اجازه می دهد به سطح نهایی برسند. این طرح از سپتامبر 2022 تا آگوست 2023 آزمایش شد، اما در سطح جهانی منتشر نشد. کوردن همچنین اشاره کرد که راه اندازی یک لایه Game Pass مبتنی بر تبلیغات، که مایکروسافت قبلاً به آن اشاره کرده بود، در حال حاضر یک اولویت نیست.
این تغییرات زمانی رخ داد که مایکروسافت دو هفته پیش و پیش از انتشار Call of Duty: Black Ops 6 در ماه اکتبر، تغییرات قابل توجهی در سرویس Game Pass ایجاد کرد. در تغییرات اخیر، بازیها دیگر در روز راهاندازی برای سطح پایه منتشر نشدند و قیمتهای سطح در سراسر صفحه افزایش یافت.
به دنبال آن، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از تغییرات لایه Game Pass انتقاد کرد و گفت که پیشنهادات جدید به مصرف کنندگان آسیب می رساند. مایکروسافت پاسخ داد که ادعاهای FTC دروغ و گمراه کننده است.
پیش از این، بازی های جولای برای سرویس Game Pass فاش شده بود.