کارگردان ژاپنی هیدو کوجیما ، با یک عمل غیرمستقیم در شبکه های اجتماعی ، بار دیگر به تئوری باستانی و قریب به اتفاق از Metal Gear Solid V: Phantom Pain دامن زد. کوجیما امروز مقاله ای را به نام شاهکار ناتمام خود به اشتراک گذاشت. جنبش طرفداران تأیید ضمنی از این حدس و گمان طولانی مدت در نظر گرفته شد.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ، احتمالاً آخرین نسخه این سریال ، که به طور مستقیم توسط Hydo Kojima کارگردانی شده است ، همیشه به دلیل پایان ناگهانی و از بین بردن ساختگی آن مورد بحث قرار گرفته است. با وجود گیم پلی تکامل یافته و نقشه نوآورانه جهان ، بسیاری از بازیکنان معتقدند که داستان بازی با عجله به پایان می رسد.
امروز ، در تاریخ 3 سپتامبر ، Hido Kojima ، در حساب خود در شبکه X-Social (توییتر سابق) ، مقاله ای را در وب سایت معکوس منتشر کرد ، که به شرح زیر بود: “پنج سال بعد ، شاهکار ناتمام Hido Kojima همچنان بر بازی های امروز تأثیر می گذارد.” این یک مرجع مستقیم برای خود کوجیما برای از بین بردن قسمت های مهم بازی ، به ویژه در آخرین فصل تاریخ محسوب می شود.
این تئوری از زمان انتشار بازی وجود داشته است. تقسیمات شدید کوجیما و جدایی کونامی در آخرین ماههای توسعه بازی ، این اعتقاد را تقویت کرده است که مأموریت های مهم و بخش های ساختگی از نسخه نهایی بازی حذف شده اند. حتی نسخه مجموعه بازی شامل یک دیسک بود که در آن فیلم ها و برداشت های مفهومی از یک قسمت حذف شده نمایش داده می شدند ، که ظاهراً تصور می شد داستان را به روشی کامل کامل کند.
در سالهای اخیر ، کوجیما سعی کرده است که خود را از ساختمانهای قدیمی کونامی خود فاصله بگیرد و حتی اعلام کرد که ریمیک نسخه سوم ، Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را نمی داند. وی اکنون با استودیوی مستقل خود ، Kojima Productions ، روی پروژه های بزرگی مانند Death Stranding 2: در ساحل ، با استودیوی مستقل خود ، تمرکز دارد. با این حال ، این شاخص اخیر نشان می دهد که او همچنان به میراث ناتمام خود با درد شبح فکر می کند. اثری که بسیاری از آنها به عنوان آخرین قطعه دنیای فلزی با امضای مستقیم خالق آن می دانند.