CLEAR MINCURE: Expedition 33 به نقطه عطفی در فروش رسیده است که آنقدر مترادف با استودیوی سازنده تأکید کرده است که واقعی است.

در حساب بازی رسمی در شبکه اجتماعی Bluesky:
سی روز پیش ، ما Clair Obscur: Expedition 33 را منتشر کردیم. از آن زمان ، ما 1.5 میلیون نسخه فروخته ایم. ما به طور جدی می گوییم تا به امروز. اینها آمار واقعی هستند. لحظه دیگر در لیست طولانی لحظات سورئال که با حمایت شما به واقعیت رسید. از همه شما متشکرم
طبق گفته ویرایشگر بازی ، Kepler Interactive ، آمار شامل بارگیری از طریق بازی Xbox و PC Game Pass نیست. به همین ترتیب ، تعداد واقعی بازیکنان می تواند بسیار بیشتر باشد. این بازی در تاریخ 7 آوریل منتشر شد و انتقاد گسترده ای دریافت کرد. یادداشت متاكای آن در حال حاضر 1 در PS5 ، 2 در سری X / S و 2 در رایانه های شخصی است. اگرچه Expedition 33 توسط استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive ساخته شده است ، اما بسیاری آن را به یکی از جدیدترین تجربیات سبک JRPG می دانند. بینایی که در ژورنال ژاپنی Famitsu نیز منعکس شده و نمره 1 در 2 (چهار ژورنال 1 در 2) را اختصاص داده است. گزارش آشنا نشان می دهد:
این عنوان یکی از بازی های معروف به “JRPG خارجی” است و به وضوح تحت تأثیر نقش های ژاپنی است. به نظر من ، این کار یک شاهکار است که از نظر کیفیت بصری و مقیاس معادل بزرگترین عناوین از این نوع است. در اینجا ، من قصد ندارم در مورد تعاریف دقیق ژانر JRPG بحث کنم ، اما در کل ، تفاوت اصلی این است که بازی های بازی در نقش وسترن به طور کلی بر نقش بازیکن در دنیای بازی متمرکز شده اند ، در حالی که نقش های ژاپنی بر شخصیت های طراحی شده توسط سازندگان تأکید می کند و تاریخ را ترویج می کند. از این منظر ، این بازی ریشه عمیقی در سنت سنتی ژاپنی دارد ، اما از تقلید فراتر رفته و اثری بی نظیر ایجاد کرده است که با فرهنگ و هنر فرانسه رنگ آمیزی شده است.
این موفقیت حتی با واکنش رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون همراه بود. او در یک پیام گفت:
فروش یک میلیون نسخه در سه روز و تبدیل شدن به یکی از تحسین برانگیزترین بازی های تاریخ ، و بله ، این بازی فرانسوی است. تبریک می گویم Sandfall Interactive و همه سازندگان Expedition 33. شما نمادی واضح از جسارت و خلاقیت فرانسه هستید.