بسته شدن استودیوی ژاپن در آوریل 2021 ظاهراً مدیر سابق پلی استیشن را شگفت زده نکرده است. آقای Shawn Layden در مصاحبه جدید خود به این موضوع پرداخت و گفت که اگرچه انحلال استودیو مذکور غم انگیز است اما دلیل تصمیم سونی را درک می کند.
لایدن در مصاحبه ای با IGN گفت که استودیوی ژاپن چندین سال است که یک بازی پرفروش بزرگ منتشر نکرده است. او معتقد است که این مشکلی است که بسیاری از توسعه دهندگان ژاپنی با آن روبرو بوده اند. او بر این باور است که استودیوهایی با تاریخچه بزرگ در دوران PS3 به دلیل تغییرات فنی با مشکلاتی مواجه شدند و بسیاری از آنها نتوانستند به شکوه سابق خود بازگردند.
رئیس سابق پلی استیشن گفت:
وقتی یک استودیو برای مدتی موفقیت چندانی کسب نمی کند، برایشان سخت است و احساس می کنند فراموش شده اند.
لیدن فکر می کند رویکرد سونی به تیم Asobi که از ژاپن استودیو متولد شده است، مانند هرس کردن یک بونسای (یک درخت ژاپنی) است. او همچنین معتقد است که شرکت های بازی سازی ژاپنی مانند Capcom و تا حدودی Bandai Namco در وضعیت خوبی قرار دارند. با این حال، او گفت که دیگر شرکتهای ژاپنی مانند اسکوئر انیکس، کوئی تمکو و کونامی هنوز با مشکل مواجه هستند.