به گفته مدیر هنری پروژه Ghost of Yotei ، PlayStation به استودیوی Sucker Punch Freedom برای ساخت Ghost of Yotei آزادی داد. البته به نظر می رسد که آنها هشدار داده اند که استودیوهای دیگر می توانند روی پروژه های مشابه کار کنند.

تغییر استراتژی اصلی یک تجارت کار آسانی نیست زیرا سالها طول می کشد و با رها کردن پروژه های مختلف ، میلیون ها دلار تعصب را ایجاد می کند. اگرچه به نظر می رسد که پلی استیشن توسعه آثار مبتنی بر خدمات را کاملاً رها کرده است ، اما شکی نیست که هدف از جمع آوری روی مشکل دیگر پس از خرابی بازی کنکورد و لغو سیستماتیک چندین پروژه دیگر انعطاف پذیر بود.
در حال حاضر ، به نظر می رسد PlayStation بر توسعه بازی های منحصر به فرد متمرکز است. به گفته جیسون کانل ، مدیر هنری Ghost of Yotei ، در مصاحبه ای با Financial Times ، هیچ محدودیتی در توسعه سونی Ghost of Yotei وجود نداشت. همچنین به نظر می رسد که اطلاعات سایر استودیوها توسط تیم های توسعه نیز کنترل می شوند. کانل خاطرنشان کرد که آنها تنها تیمی نیستند که چنین بازی را انجام می دهند و همین امر باعث می شود آنها با نوآوری و فاصله بیشتر از مسیر امن تلاش کنند. او گفت.
عدم آگاهی که استودیوی دیگری روی یک پروژه مشابه کار می کند دقیقاً مانند حرکت در راه یک معدن بزرگ است. این اطلاعات بسیار با ارزش است.
این به معنای رقیب پروژه های سونی نیست ، اما نشان می دهد که فعالیت های بسیاری وجود دارد که در حال حاضر مورد حمایت قرار می گیرند. پس از چند سال عدم حضور در بازی های شاخص ، به نظر می رسد که اکنون زمان آن رسیده است که پلی استیشن در خط مقدم برگردد.
شبح یوتی در تاریخ اول اکتبر آن را منحصراً برای پلی استیشن 2 منتشر می کند.