یک سال پس از آزادی ناخوشایند کنکورد ، هرمن هالست ، مدیر استودیوهای پلی استیشن ، امیدوار است که شکست های گرا به سمت خدمت شرکت حداقل “زود و پایین” اتفاق بیفتد.

در مصاحبه جدید با فایننشال تایمز ، هرمان هولست یک سال پس از آزادی در صورت کنفرانس کنکورد ، از وضعیت پلی استیشن مراقبت می کند. او تصویری نسبتاً منطقی از آینده عناوین گرا به سمت سرویس شرکت ترسیم می کند و تأکید می کند که این مسیر متوقف نمی شود ، اما اقداماتی برای جلوگیری از خرابی های تجاری مشابه در سالهای آینده انجام شده است.
مصاحبه Financial Times دامنه وسیعی از اظهارات هرمان هولست را در بر می گیرد و تجزیه و تحلیل چند لایه ای از وضعیت پلی استیشن با سایر مدیران ارشد و تحلیلگران صنعت ارائه می دهد. در این میان ، دیدگاه هولست رویکرد محتاطانه ای دارد. استودیوهای پلی استیشن در طول مصاحبه گفتند:
من نمی خواهم تیم ها با خیال راحت و بدون خطر کار کنند ، اما دوست دارم حداقل زودتر اتفاق بیفتند و ضعیف باشند.
هولست تأکید کرده است که عناوین با خدمات خدمات هنوز جایگاه مهمی در استراتژی پلی استیشن دارند ، زیرا در صورت موفقیت ، سودآوری بالایی ایجاد می کنند و درآمد ماندگار را برای شرکت به ارمغان می آورند ، که این امر به سونی کمک می کند تا در هر فصل مالی در سالهای آینده غلبه کند. وی از رویکرد پلی استیشن پس از شکست کنکورد گفت:
از آن زمان ، ما از فرآیندهای آزمایشی بسیار سختگیرانه تر و مکرر به روش های مختلف استفاده کرده ایم. مزیت هرگونه شکست این است که اکنون همه می دانند نظارت از این نوع چقدر است.
به گفته فایننشال تایمز ، بخش بزرگی از این تغییرات مربوط به “روابط نزدیکتر بین مدیران ارشد که صدها ساعت قبل از هر عنوان دارند” است. این فرایند نه تنها به پروژه های خدمات محور محدود خواهد شد ، بلکه شامل عناوین اصلی مانند God of War و آخرین ما نیز می شود. وی گفت: تغییر دیگر کاهش کمیت است:
تعداد بازی های متمرکز بر خدمات مهم نیست. آنچه برای من مهم است ، داشتن انواع تجربیات بازیکنان و جوامع اطراف خود است.
مدیر سابق پلی استیشن جیم رایان اهداف بسیار جاه طلبانه ای را برای این شرکت پیشرفت کرده بود. در حالی که هولست به طور غیررسمی اعلام کرده است که این اهداف دیگر سلسله مراتبی نیستند. به گفته تحلیلگران ، چنین گفتگوهایی با رسانه ها اغلب نشان دهنده تغییر در دیدگاه بزرگ شرکت است. هنگامی که رئیس استودیوهای پلی استیشن بیان می کند که این مقدار از اهمیت کمی برخوردار است ، این به معنای تغییر استراتژیک در نحوه برنامه ریزی شرکت است.
در همین حال ، سونی همیشه آینده ای برای بازی های مبتنی بر خدمات است. از آنجا که موفقیت عناوینی مانند Fortnite و Roblox نشان داد که این مدل تجاری می تواند یک مزیت بزرگ داشته باشد و پلی استیشن می خواهد سهم بازار بیشتری را فراتر از موفقیت این عنوان مانند Hellders 2 کسب کند.

