مایکل “Cromwelp” ، مدیر تیم لایان ، می گوید که بازی های AAA به پایان رسیده و با ایده های خالص خود در برابر بازی های مستقل به موفقیت های بزرگی رسیده اند.

پول در بازار ویدیو به طور چشمگیری ادامه دارد و ناشران به دنبال ادامه این موضوع هستند. با این حال ، در مقایسه با گذشته ، ما توجه می کنیم که هیچ ایده و مکانیک جالب دیگری وجود ندارد. عصر افتتاحیه بازی های کام نمونه خوبی است: آشکار کردن بسیاری از عناوین سولزلی با همان ساختار و همان عناصر.
اما اخیراً ، با انتشار مافیا: کشور قدیمی و ستایش انتقادات از روایت و مکانیک غنی تر از کارهای قبلی ، مایکل دوز متوجه می شود که دلیل اصلی صنعت چیست. او می گوید:
به نظر می رسد انتخاب یک عنصر خاص و انجام درست آن در طراحی بازی ها از بین رفته است و نمی دانم چرا. من فکر کردم که توسعه دهندگان پس از موفقیت آثاری مانند Dark Souls و Undertale به چگونگی جلب توجه عمومی دست یافته اند.
البته داووس می گوید که او دلیل اوضاع در صنعت بازی را می داند. او معتقد است که در نسل های مختلف حضور نیروهای با استعداد و با استعداد ، ساخت ویدیویی بیشتر بر اساس ایده های غریزی بر روی داده ها و فرمول ها تکامل یافته است. همان ایده هایی که از قلب بیرون آمده اند و قرار نیست از ساختار و داده های ثابت پیروی کنند. وی ادامه داد:
با توجه به پول کمتر ، ترغیب مردم به کار بر روی یک ایده غیرقابل دسترسی آسان تر است ، اما این مورد برای بازی های AAA و هزینه آنها و زمان آنها برای توسعه نیست ، زیرا سازندگان آنها بیش از حد روی رئالیسم و خلاقیت تمرکز می کنند. اما اگر تیمی دارید که از ذرات بودجه خود وسواس دارد ، بازی را سریعتر به پایان می رساند و زودتر آن را منتشر می کند. با تشکر از رویکرد “شکست شکست و پیروزی به زودی!”
البته ، مدیر استودیوی لاریان معتقد است که هنوز عناوین مقیاس AAA وجود دارد که ایده های خلاقانه آنها را توضیح می دهد ، اما هنوز نمی تواند روی این رویکرد متمرکز شود و وابستگی آنها را به داده ها و فرمول ها حفظ کند. داووس به احتمال زیاد از رویکردهای بدون ریسک انتقاد می کند:
داده ها و اطلاعات به دست آمده از آنچه که می تواند موفق شود روز به روز با ارزش تر می شود و نمی تواند موفقیت های غیر منتظره یا شکست های مهم را پیش بینی کند. بنابراین ، اگر نمی توانید از ساختارهای آزمایش شده خلاص شوید و به غریزه قلب (که توصیف تحریک و هیجان در یک بازی است) روی آورید ، به زودی خود را در یک پیشرفت دشوار خواهید دید. رویکرد توسعه بازی های بدون ریسک در مرحله خلاقیت بیشتر از هر زمان دیگری از بین می رود ، با این روزی که کار مستقل با موفقیت قابل توجه آنها ژانرها را دوباره تعریف می کند و داده های جدیدی را به فرازهای خلاقیت می بخشد.