Keiichiro Toyama، خالق Silent Hill، Siren و Gravity Rush، در مورد وضعیت استودیو ژاپن در زمان حضور خود در آنجا صحبت کرد.
در مصاحبه ای با VGC Media، آقای Toyama گفت که سونی انگیزه زیادی برای ساخت بازی های با بودجه کلان دارد و او قصد دارد همین سیاست را در ژاپن استودیو اعمال کند. با این حال، انگیزه توسعه دهندگان کهنه کار همیشه ساخت بازی های اصلی بوده است. او معتقد است که می تواند بدون بودجه هنگفت این کار را انجام دهد.
تویاما همچنین توضیح داد که تمرکز بر اصالت به جای تولید یک بازی با بودجه کلان به او این امکان را می دهد که خودش را تعریف کند. او اضافه کرد که استقلال این فرصت را به او داد. در مقایسه با زمانی که در سونی بود، احساس میکند اکنون میتواند کاری را که میخواهد انجام دهد.
در مورد استودیوی جدید خود به نام Bokeh Game، آقای تویاما میگوید هدفش ایجاد بازیهای اصلی بوده و میخواهد به این کار ادامه دهد. او خاطرنشان کرد که تعداد زیادی از جوانان در تیم توسعه استودیو حضور داشتند که راه را برای فرآیند یادگیری طبیعی هموار کرد. او مشتاقانه منتظر نسل جوانتر توسعهدهندگان در استودیوهای سازنده بازیهایی با بودجه کمتر بود.
او همچنین در مورد روندهای فعلی در توسعه بازی، از جمله عناوین سرویس گرا صحبت کرد. او گفت که میداند چرا ناشران چنین پروژههایی را دنبال میکنند، اما معتقد است که همه چیز باید متعادل شود. به گفته تویاما، قطعا نیاز یا تمایل به بازیهای تیرهتر و منحصربهفردتر وجود دارد. او معتقد است تا زمانی که تعادل خوب باشد، بازیکنانی هستند که خواهان چنین بازی هایی هستند.
خالق سایلنت هیل همچنین درباره Slitterhead جدید خود گفت که این بازی در اوایل مراحل توسعه قرار بود یک بازی جهان باز باشد، اما این با بودجه سازگاری نداشت. این بازی در تاریخ 8 نوامبر 2024 (18 آبان 1403) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.