بازاریابی از اپل ادعا می کند که اپل واچ سری 2 کاملاً با موانع قانونی در آلمان روبرو شده است. دادگاه آلمان معتقد است که اینطور نیست ، و این امر مانع از اعلام این ساعت هوشمند به عنوان کربن خنثی شده است ، حداقل تا زمانی که این هدف فقط با خرید گواهی های جبران خسارت کربن حاصل شود.
خلاصه و مهمترین امتیاز
- دادگاه آلمان، اپل از تبلیغات ساعت هوشمند Apple Watch 2 Series به عنوان یک محصول “کربن خنثی” ممنوع
- دلیل این حکم وابستگی اپل به خرید است گواهینامه های جبران خسارت کربن یکی از پروژه های بحث برانگیز (زمینه های اکالیپتوس در پاراگوئه) برای رسیدن به انتشار گازهای گلخانه ای صفر بود. “شستشوی سبز” (شستشوی سبز) در نظر گرفته شده است
- با وجود تمام اقدامات زیست محیطی سیب ، هر ساعت اپل همچنان تولید می شود 1.5 کیلوگرم دی اکسید کربن انتشار
- ممنوعیت تبلیغات حداقل ماه آینده در خاک آلمان انجام خواهد شد.
اپل خنثی کربن ، ادعای واقعیت
Apple Watch 2 Series به طور رسمی در صفحه محصول اپل به عنوان یک محصول کربن خنثی اعلام شد گزارش محیط زیست توضیح می دهد که چگونه این ساعت هوشمند حداقل انتشار دی اکسید کربن را بر روی کاغذ ایجاد نمی کند. انرژی مورد استفاده برای تولید سری Apple Watch 2 100 ٪ قابل تجدید و پر کردن آن از پلاستیک است.
با این حال ، طبق داده های اپل ، این اقدامات همچنان به انتشار کل ادامه می دهد 1.5 کیلوگرم دی اکسید کربن در حالی که سری Apple Watch 2 را تولید می کند ، می شود. بنابراین برای رسیدن به انتشار صفر ، سیب گواهینامه های جبران خسارت کربن او خریداری می کند.
چرا دادگاه آلمان ادعای “سبز” را توصیف کرد؟
دادگاه در فرانکفورت ، آلمان اکنون با این گواهینامه های خاص مشکل دارد. این پول در مزارع اکالیپتوس در است پاراگوئه دی اکسید کربن تولیدی تولید شده در هنگام ساخت ساعت هوشمند بررسی شده است.
با این حال ، چنین مواردی برای خاک مضر است و مصرف آب زیادی دارد. علاوه بر این ، 5 ٪ از این درختان روی زمین کاشته می شوند که فقط یک سال به آن می رسد 1 این اجاره است ، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها در چند سال آینده قطع نشوند.
این دادخواست توسط یک سازمان محیط زیست آلمان با هدف جنگ انجام شد شستشوی سبز اپل آماده شده است. اما ممکن است از شستشوی سبز بپرسید؟
شستشوی سبز این یک روش بازاریابی فریبنده است که در آن شرکت ها ادعاهای گمراه کننده یا گمراه کننده ای را در مورد تلاش ها ، محصولات یا خدمات زیست محیطی خود ارائه می دهند تا “سبز تر” تر از گذشته باشند. این روش با ارائه تصویری از مسئولیت محیط زیست که توسط رویه های واقعی پشتیبانی نمی شود ، تقاضای روزافزون گزینه های پایدار را مورد سوء استفاده قرار می دهد و به شرکت ها اجازه می دهد ضمن حفظ رویه های مضر ، از آن بهره مند شوند.
واکنش اپل و پیامدهای این حکم
یک سیب در بیانیه ای به رویترز وی گفت که دادگاه “رویکرد اپل منسجم به کربن خنثی را بسیار تأیید کرد.” هنوز مشخص نیست که آیا اپل به این رای اعتراض خواهد کرد یا خیر. طبق تصمیم دادگاه ، اپل ماه سپتامبردر آلمان ، حداقل در آلمان ، دیگر نمی تواند این ساعت هوشمند را به عنوان یک کربن خنثی تبلیغ کند.
نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید این بازاریابی اپل برای فریب کاربر یا خطای حساب اپل که توسط دادگاه آلمان کشف شده است؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2025/08/27/%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%A8/
تحریریه ICTNN شبکه خبری