براساس آماری که توسط پایگاه داده SteamDB منتشر شده است ، تقریبا نیمی از بهترین بازی های امسال در Steam متعلق به کار مستقل بر اساس تعداد بازیکنان در همان زمان بود.

در سالهای اخیر ، صنعت بازی رشد چشمگیری در تولید عناوین AAA با جهان های بزرگ و جلوه های بصری قابل توجهی را تجربه کرده است. اما از طرف دیگر ، افزایش شگفت انگیز در بودجه این کار ، لهجه را بیشتر در مورد AA کوچکتر و پروژه های مستقل قرار داد. آمار امسال تأیید می کند.
براساس داده های منتشر شده ، 5 ٪ از 5 بازی بهترین امسال ، بر اساس تعداد بازیکنان در همان زمان ، توسط تیم های مستقل یا استودیوهای کوچک تهیه شده است. با این حال ، تنها بخش های کمتری در این لیست محصولات AAA بزرگ و گران قیمت هستند.
مقایسه 5 عنوان برتر بخار در سال ، از نظر بازیکنان بیشتر در همان زمان ، تصویری واضح از رقابت نزدیک بین بازی های مستقل و عناوین AAA ارائه می دهد. عناوینی مانند ضمیمه 1 با 4.1 بازیکن ، repo با 4.3 نفر و داستان های تقسیم شده با 4.1 بازیکن توانستند عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از عناوین AAA ثبت کنند.
در صدر جدول Monster Hunter Wilds از Capcom با 4.3 ٪ از بازیکنان فعال در روز است ، اگرچه این بازی دارای مشکلات فنی بسیاری است. در همین حال ، Kingdom Come: Deliverance 2 با 1.2 بازیکن و یک عنوان گربه بونگو با 1.2 نفر جای قدرتمند در این لیست دارند.
از طرف دیگر ، Assassin’s Creed Shadows فقط به 4.3 بازیکن همزمان رسیده است ، در حالی که بازی مستقل مجدد تولید کنندگان SIFI با 4.3 بازیکن از آن فراتر رفته است. در میان عناوین موفق دیگر ، بازی تحسین شده از Blade Stellar با 2.5 بازیکن ، برخی از بازی های مستقل مانند Clear Oscur ، با OSCUR CLEAD. بازی سلطان با 4.3 بازیکن.
پیش از این ، گزارش های مشابه نشان می داد که برخی از بازی های مستقل در Steam از نظر درآمد به پروژه های AAA نزدیک می شوند. این به وضوح طعم عموم مردم را به تجربیات مختلف ، خلاق و کوچکتر نشان می دهد.