برخی از توسعه دهندگان صنعت بازی نسبت به تاکید روزافزون بر گرافیک سطح بالا در بازی های AAA و بودجه زیاد و بیش از حد این عناوین ابراز نگرانی کرده اند.
تلاش برای داشتن گرافیک و جلوه های بصری بهتر در بازی های ویدیویی همیشه عامل مهمی برای پیشرو شدن و پیشرفت در این صنعت محسوب می شود. با مجموعه ای از بازی های گرافیکی چشمگیر که در سال های 2023 و 2024 منتشر می شوند، صنعت همیشه سعی می کند اهداف بالاتری داشته باشد. به نظر می رسد این روند استودیوها را فلج کرده است و توسعه دهندگان بر این باورند که هزینه بالای ساخت بازی ها وضعیت نگران کننده ای را ایجاد کرده است.
نیویورک تایمز در گزارشی جدید گزارش می دهد که توسعه دهندگان متوجه شدند که صنعت بازی های ویدیویی دیگر نمی تواند نیاز دائمی خود را به گرافیک برآورده کند. آنها بر این باورند که جلوه های بصری پیشرفته بودجه عناوین AAA را به حداکثر می رساند و فشار زیادی را بر تمام افرادی که در روند توسعه دخیل هستند وارد می کند. زمانی که یک بازی با بودجه بیش از 200 یا 300 میلیون دلار شکست بخورد، در نهایت منجر به اخراج یا حتی تعطیلی استودیو می شود که در سال های اخیر در صنعت بازی های ویدیویی بسیار رایج شده است.
پس از شکست Suicide Squad و Concord، استودیوهای بازی امسال میلیون ها دلار ضرر کردند. علاوه بر این، این گزارش نشان می دهد که گرافیک های پیشرفته لزوماً بزرگترین نقطه فروش در بازار امروز نیستند.
به گفته Jacob Novak، یکی از مدیران سابق Square Enix (Square Enix)، گرافیک بالا تنها بخش کوچکی از کل بازار را به خود اختصاص می دهد. او میگوید مخاطبان جوانتر جذب جلوههای بصری بازیهایی مانند Minecraft و Fortnite میشوند.
رامی اسماعیل، توسعهدهنده بازی و استودیو Vlambeer، خاطرنشان میکند که یک راهحل برای مشکلات فعلی صنعت میتواند تمرکز بر روی بازیهای کوتاهتر با گرافیک پایینتر باشد. او همچنین معتقد است که معرفی گسترده هوش مصنوعی بدون درک کامل از نحوه عملکرد آن می تواند منجر به مشکلات بیشتری شود.
به نظر می رسد با توجه به روند فعلی، مشکلات زیادی در روند تولید بازی AAA برای سازندگان وجود دارد و باید منتظر ماند و دید آیا شاهد تغییراتی در این زمینه هستیم.