همانطور که آخرین پیش نمایش های Black Myth: Wukong فاش شده است، واضح است که این بازی تمام معیارهای ژانر Souls را رعایت نمی کند.
ژانر نوع روح به لطف استودیوی FromSoftware محبوبیت پیدا می کند. بسیاری از استودیوها نیز با انتشار بازی هایی مانند Lies of P و Stellar Blade اقدام به خلق آثاری در این سبک کرده اند و به موفقیت های زیادی دست یافته اند.
احتمالا استودیوهای دیگر نیز تشویق شده اند تا شانس خود را در تولید آثاری شبیه به Souls امتحان کنند و در عین حال صنعت بازی را از وجود چنین عناوینی اشباع کند. پس از اینکه مشخص شد سبک Phantom Blade Zero بسیار متفاوت از عناوین مشابه Souls است، اکنون به نظر می رسد که یک بازی دیگر در راه است.
بر اساس پیش نمایش های Black Myth: Wukong می توان گفت که این عنوان اثری از نوع Souls نخواهد بود. از آنجایی که لازم نیست هر بازی جهان باز باشد یا روندی تنظیم شده را دنبال کند، مهم است که این اثر شبیه Souls نباشد.
اولین پیش نمایش بازی که توسط Pure Xbox تولید شده است، لو رفته و اطلاعات زیادی را فاش کرده است. طبق شنیده ها، تحریم پیش نمایش عنوان مذکور باید روز دوشنبه لغو می شد.
بر اساس اولین برداشت های Pure Xbox، Black Myth: Wukong برخلاف انتظار، اثری شبیه به Souls نیست:
این بازی ساده تر از عناوین سنتی در سبک Souls است و در واقع ترکیبی از آن و عناوین اکشن RPG خواهد بود.
ماهیت خشن و طاقت فرسا آثار سولز لایک به خوبی شناخته شده است و حالا به نظر می رسد که ماجراجویی سان ووکانگ در چنین دنیایی اتفاق نمی افتد.
Xbox Pure بیان می کند که جاخالی دادن در این بازی نسبتا آسان است. از آنجایی که سیستم دفاع حمله خاصی در بازی وجود ندارد، تعیین زمان مناسب برای جاخالی دادن شاید برای جبران این مشکل از سوی سازنده باشد.
علاوه بر این، برخی از سلاح های ذکر شده در این عنوان معمولاً در عناوین نوع Souls یافت نمی شوند. بنابراین منطقیتر است که این اثر را با بازیهای RPG اکشن مقایسه کنیم که فقط از عناوینی مانند Souls الهام میگیرند.
علاوه بر این، Sun Wukong بر تغییر شکل موجودات متکی است که به مبارزه عمق میافزاید.
می توان گفت که به طور کلی تغییر خوبی رخ داده است، زیرا اکثر عناوین مشابه Souls به دلیل سختی بسیار زیاد مورد انتقاد قرار می گیرند. شاید افسانه سیاه: ووکانگ در نهایت مخاطبان بیشتری را جذب کند. علاوه بر این، استودیو سازنده این بازی، Game Science، ممکن است در حال برنامه ریزی برای توسعه تجربه ای مشابه God of War باشد.
عدم همکاری استودیوی علوم بازی با Sweet Baby Inc نیز تایید شد. زمان تخمینی لازم برای تکمیل بازی 15 ساعت است و در عین حال ممکن است محصول نهایی گیم پلی طولانی تری داشته باشد.