شاون لیدن ، رئیس سابق برند پلی استیشن ، اعلام کرد که قیمت بازی های ویدیویی باید در هر نسل جدید افزایش یابد تا هزینه فزاینده توسعه را تأمین کند.

لیدن ، که کارگردانی استودیوهای World PlayStation را تا لحظه سونی در سال 2008 کارگردانی کرد ، در مصاحبه جدید با وب سایت GamesIndustry نظرات خود را در مورد قیمت گذاری بازی های ویدیویی ابراز کرد.
وی تأکید کرد که قیمت عناوین حق بیمه در پنج سال گذشته ثابت مانده است. با این حال ، هزینه های توسعه و نرخ تورم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
او گفت:
من فکر می کنم دلیل این است که همه می ترسند. هیچ کس نمی خواهد اولین کسی باشد که قیمت را افزایش می دهد زیرا از از دست دادن عموم می ترسد. بنابراین ، در پایان ، آنها درآمد عملیاتی و حاشیه ذینفع خود را کاهش می دهند.
لیدن همچنین افزود: وقتی قیمت بازی ها ثابت بماند و بودجه آنها به طور همزمان افزایش یابد ، اجتناب ناپذیر خواهد بود که سود خالص شرکت اجتناب ناپذیر باشد.
هزینه تولید بسیار زیاد است. اگر می خواهید بیش از 5 میلیون دلار برای ساخت یک بازی هزینه کنید ، حاشیه سود شما بسیار محدود خواهد بود ، مگر اینکه انتظار داشته باشید 2 میلیون نسخه بفروشید. مگر اینکه شما Rockstar باشید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حتی اگر قیمت اصلی بازی افزایش نیافته باشد ، عملاً قیمت متوسط بازار را افزایش می دهد. این مسئله بیشتر از استفاده از پرداخت های درون برنامه ای و نسخه های ویژه بازی است که محتوای اضافی را در بازی ارائه می دهد.
در این نسل ، ما بازی های بازی نسخه استاندارد را با قیمت 5 دلار دیدیم. در میان اینها ، نینتندو ، که با اولین بازی 4 دلاری خود ، ماریو کارت ، کنسول سوئیچ 2 را راه اندازی کرد. با این حال ، تمام این افزایش قیمت ها موفقیت آمیز نبوده است. در ژوئن گذشته ، Xbox اعلام کرد که جهان 2 World 2 External World اولین بازی 4 دلاری آنها خواهد بود و این بخشی از افزایش کلی بازی بود ، اما ماه بعد ، مجبور شد برنامه خود را لغو کند و قیمت را به 2 دلار برگرداند.