ما در سالهای اخیر DLCهای فوقالعادهای مانند Phantom Liberty و Shadow of the Earthtree را دیدهایم، اما به طور کلی سرعت انتشار محتوای اضافهشده کاهش یافته است و کارمند سابق Bethesda دلیل آن را توضیح میدهد.
آقای بروس نسمیت، طراح سیستمهای Skyrim و Starfield توضیح داد که چرا عرضه DLC و بستههای الحاقی در سالهای اخیر کاهش یافته است. او می گوید که مخاطبان تا زمانی که قبلاً به یک بازی پایبند نبودند، توسعه و انتشار DLC را بی معنی می کند. وی در این زمینه گفت:
بازی های زیادی وجود دارد که عموم مردم پس از 6 ماه آن ها را رها کردند و به سراغ عنوان دیگری رفتند.
DLC برای عناوینی مانند Fallout یا Elder Scrolls میلیون ها نسخه به فروش می رسد و کاملا منطقی است، زیرا این عناوین طرفداران زیادی دارند. اما جبران هزینه توسعه DLC برای عناوین کوچکتر دشوار است زیرا اکثر مردم به سرعت به سراغ عناوین دیگر می روند.
او همچنین گفت که اگر یک بازی 10 میلیون نسخه بفروشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که DLC آن از اعداد مشابه پیروی کند، که اگرچه در همه موارد درست نیست، اما در بیشتر موارد درست است. البته استثنائاتی وجود دارد که DLC فروش بازی اصلی را افزایش داده است، اما نادر هستند.