سری Grand Theft Auto نه تنها توسط Rockstar Games ساخته شده است، بلکه آنها روی بازی های دیگری مانند Red Dead نیز کار کرده اند. قابلیت حمل سلاح در بازی Red Dead Redemption 2 دستخوش تغییراتی شده و در واقع رویکرد واقعی تری را به خصوص در مقایسه با سری GTA در پیش گرفته است. اما آیا این چیزی است که بازیکنان از GTA 6 انتظار دارند؟
آرتور مورگان، شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2، دو تپانچه بر روی کمر خود حمل می کرد و سلاح های کمتری نسبت به آنچه در دنیای GTA دیدیم حمل می کرد. هنوز مشخص نیست که آیا چنین رویکرد واقع بینانه ای را در GTA 6 شاهد خواهیم بود یا خیر، اما از لو رفتن این بازی در سال 2022 می توان به این نتیجه رسید که حمل سلاح به سیستمی که در Red Dead Redemption 2 بود نزدیکتر است.
اگرچه سیستم واقع گرایانه سری Red Dead هیچ ایرادی ندارد و مورد استقبال طرفداران قرار گرفته است، اما ممکن است برای طرفداران سری کلاسیک GTA جذاب نباشد. برای بازیکنان قدیمی سری Grand Theft Auto، برداشتن چندین سلاح و لمس آخرین سیم یکی از چیزهای سرگرم کننده در این دنیای آشفته sandbox بود.
اگر رویکردی واقع بینانه در بازی GTA پیاده سازی شود، حمل سلاح های سنگین می تواند باعث واکنش NPC ها شود. یا حتی اگر مجاز به حمل اسلحه در صندوق عقب خودرو باشد، شاید کمی ماهیت آن را پیچیده کند و باید با خلق صحنه هایی با ایده های جدید، پتانسیل آن را بررسی کرد.
با این حال، طرفداران در شبکه های اجتماعی به این سوال واکنش متفاوتی نشان دادند. می توان گفت که بازیکنان تا حد متعادلی از مقوله رئالیسم حمایت می کنند. در نهایت، حمل چند نوع سلاح برای بازیکنان تا حدودی غیر منطقی تلقی می شود و ترجیح می دهند مانند سری Red Dead، بر اساس وزن و ابعاد، اجازه حمل سلاح را داشته باشند. یا مثلاً محدودیتی در مقدار مهمات شما وجود دارد.
Red Dead Redemption 2 یک بازی موفق بود و به نظر می رسد که سیستم کنترل سلاح تنها عنصری نیست که باید از آن بازی به GTA 6 منتقل شود.