یکی از توسعه دهندگان سابق Bend Studios فکر می کند که صنعت بازی دستخوش تغییرات منفی شده است. ناشران بر الگوی نظارت پولی تمرکز می کنند و خواسته های بازیکنان به آنها اهمیتی نمی دهند.

وضعیت این روزها برای همه بازیکنان لذت بخش نیست. ایجاد بازی نابینا با توجه به روندهایی مانند مدل پولی و عبور از ساخت و سازهای قریب به اتفاق آثار در جهان آزاد از جمله سازندگان حرص و آز برای تولید بیشتر درآمد طولانی مدت است. به روزرسانی های فصلی و محتوای انتشار منظم برای عناوین Lalosrois ، اگرچه او می تواند بازیکنان را برای مدت طولانی کشف کند ، خلاقیت و جوهر اصلی فیلم را از بین می برد. انتقاد اکنون در سونی است که اخیراً در یک برنامه افراطی برای ورود به صنعت مبتنی بر کار ثبت نام کرده است.
پلی استیشن مدتهاست که میزبان بازی های آفلاین منحصر به فرد است که بخش مهمی از هویت این برند را ساخته است. با این حال ، سونی سعی کرده است به جای لذت بردن از عناوین انفرادی و گوش دادن به صدای عموم ، استراتژی جدید خود را در صدر قرار دهد. اگرچه سودآوری برای یک شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است و زندگی خود را تا حدی تضمین می کند ، اما با توجه به این سوال ، خلاقیت و نوآوری فداکاری ها.
یکی از اعضای سابق استودیوی Bend معتقد است که سونی به سهامداران خود به عنوان خدماتی که بر روی خدمات متمرکز است توضیح می دهد: با هزینه های کمتری ، می توان مزایای بیشتری ایجاد کرد. او ادامه داد.
با هزینه آخرین قسمت ما ، می توانید دو بازی Overwatch ایجاد کنید و مزایای این دو عنوان را می توان یک بازی Overwatch دیگر ایجاد کرد.
خود سونی شر این سیاست را پذیرفت. با لغو نیمی از پروژه های متمرکز بر سرویس (و البته عدم موفقیت بازی کنکورد) و همچنین وضعیت غیرقابل قبول استودیوهای بانجی ، از جمله استعفای مدیرعامل آن ، می توانیم ببینیم که مزایا و خلاقیت یک زوج مکمل برای یکدیگر است. با این حال ، شرکت ژاپنی هنوز به سودآوری آثاری مانند Helldivers 2 و Destiny 2 اهمیت می دهد و اصرار دارد که به هر قیمتی ، مدل درآمد لیوسرویس باید حفظ و تولید شود.